בית הדין לעבודה בחיפה הורה לעובדי הנמל לחזור מיד לעבודה

כמו כן איים בית המשפט להטיל קנסות אישיים גבוהים על חברי ועד העובדים באם העבודה לא תחודש בנמל. יגאל כהן: "אחרי החג נכריז על סכסוך עבודה". ראובן צוק קורא ליבואנים ויצואנים שנפגעו מהעיצומים לתבוע פיצויים מהנמל


00:00 ,01.04.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

כמו כן איים בית המשפט להטיל קנסות אישיים גבוהים על חברי ועד העובדים באם העבודה לא תחודש בנמל. יגאל כהן: "אחרי החג נכריז על סכסוך עבודה". ראובן צוק קורא ליבואנים ויצואנים שנפגעו מהעיצומים לתבוע פיצויים מהנמל
 
בתום דיון שהתקיים הבוקר בבית הדין לעבודה בחיפה הורה בית המשפט לעבודים לחזור לעבודה סדירה בנמל. יגאל כהן, יו"ר האיגוד המקצועי במרחב חיפה, ציין בשיחה עם port2port כי אחרי חג הפסח בכוונת ההסתדרות להכריז על סכסוך עבודה בנוגע לנושא רשת הביטחון של חברת נמל חיפה.
 
כידוע, הוועדים השונים בנמל חיפה מקיימים החל מיום חמישי האחרון אסיפות הסברה לאור חשש העובדים מביטול "רשת הביטחון", סעיף בהסכם הרפורמה המבטיח לעובדים רשת ביטחון כלכלית – סעיף אשר נועד להגן על שכר העובדים וזכויותיהם. בהתאם לכך לא התקיימה החל מיום חמישי ועד שעות הבוקר של יום ראשון עבודה סדירה בנמל.
 
ביום שישי לאחר שבית הדין לעבודה התכנס והורה לעובדי הנמל לחזור לעבודה סדירה הפרו העובדים את צו בית המשפט ביום שבת בלילה וביום ראשון בבוקר. היום בבוקר ביקשה הנהלת חברת נמל חיפה להרשיע את נציגי העובדים בביזיון בית הדין לאור ההפרה הבוטה של צו בית המשפט.
 
כאמור, בית המשפט הורה לעובדים לחזור מיד לעבודה ואם לא יוטלו על כל חברי הוועד קנסות אישיים בגובה של 10,000 שקל לכל שעת שביתה נוספת. בית המשפט הורה לדווח לו בשעה 13:00 היום באם העבודה בנמל שבה לסדרה.
 
על פי הסכם הרפורמה, השקעה בסכום מסוים בנמל יכולה לגרור את ביטולה של רשת הביטחון, וככל הנראה, כוונת הנהלת הנמל להשקיע בציוד רכש חדש בשנת 2007 עשוי לבטל את קיומה של רשת הביטחון והדבר גורם לדאגה בקרב העובדים. כתוצאה מכך מעוניינים הוועדים להגדיל את סכום רשת הביטחון שעומד בימים אלה על 125 מיליון שקל.
 
יש לציין כי על מנת להגדיל את גובה מסגרת רשת הביטחון יש לפתוח במגעים עם משרד האוצר אשר אחראי על תקציב רשת הביטחון ודרך חישובו.
 
ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות, ציין בשיחה עם מערכת port2oprtאת כל הברכות החמות והמלים היפות שנאמרו בעת הרמת הכוסית לרגל חג הפסח בנמל ביום רביעי שעבר כאשר גם העובדים וגם נציגי מועצת הפועלים חזרו ואמרו כי לא יהיו עיצומים. "לא עברה יממה אחת והנה החלו העובדים ביום חמישי אחה"צ להפסיק את העבודה לסירוגין. העבודה בנמל משובשת, המשטחים נחסמים ומטעני היבוא והיצוא נתקעים".
 
צוק ציין כי מעשים אלו פוגעים באמינות של נמל חיפה ובשם הטוב שהיה לנמל חיפה בקרב הלקוחות. צוק קרא לעובדי נמל חיפה לחזור מיד לעבודה והדגיש כי הם פוגעים ביבואנים וביצואנים אך בסופו של דבר הם פוגעים בעיקר בעצמם. "היבואנים וליצואנים סופגים נזקים שאי אפשר יהיה לעמוד בהם – אני קורא ליבואנים וליצואנים וכל מי שחושב כי הוא נפגע מהשביתה לתבוע את הנמל מכיוון שהעיצומים היו בלתי חוקיים בעליל".

צוק הוסיף כי "הבוקר המתינו מחוץ לנמל 16 אניות בתור (מתוכן 10 אניות מכולה) והמשך ה'עיצומים' כמו גם ימי החג הקרבים ובאים ייגרמו לדעתנו רק לגידול ניכר בימי ההמתנה ובשיבושים בלוחות הזמנים של החברות הפוקדות את חיפה".
 
כמו כן יש לציין כי מועצת המובילים והמסיעים בראשות גבי בן הרוש קראה לכל המובילים היבשתיים שלא להיכנס לנמל חיפה בשל השיבושים במקום. 

 

נמל חיפה בתגובה: נושא רשת הטחון מהווה אמתלא בלבד

 
מנמל חיפה נמסר בתגובה: "רשת הבטחון הוקמה בהנחה שחנ"י משקיעה את כל הכסף להשקעות החדשות בחמש השנים הבאות בנמל חיפה. לאחר בחינה כלכלית החליטיה חברת נמל חיפה שכדאי יותר להשקיע במנופים חדשים, שכן זו הדרך אשר מקנה לחברה שני יתרונות: השקעה גדולה יותר ומעמד טוב יותר לרציף הכרמל. בשבועיים האחרונים מתקיימים מגעים בין הנהלת החברה לצחי טבקמן, מנכ"ל האיגוד המקצועי בהסתדרות לבין האוצר, על מנת לשנות את טבלת רשת הבטחון כך שתכלול את השקעות החברה בציוד החדש. בכל מקרה, הנהלת חברת נמל חיפה תכבד את ההסכמים שנחתמו בנושא הרפורמה לרבות הסכם רשת הבטחון. הארועים האחרונים בנמל הינם נסיון להוות לחץ על ההנהלה בנושא הליך שימוע המתנהל כנגד אחד המנהלים בחברה. נושא רשת הטחון מהווה אמתלא בלבד וכפי שנוכחנו היום, בית הדין לעבודה בחיפה הורה לעובדי הנמל לחזור מיידית לעבודה תקינה ולא יואשמו בבזיון בית המשפט וייקנסו בקנס כספי".