ביקורת על ראש העיר חיפה בכנס לקוחות חברת נמל חיפה

ראובן צוק: אם חיפה רוצה נמל שייתן לעיר תנופה, ראש העיר, יונה יהב צריך להתייצב לצדה של הנהלת הנמל. דוד חרמש: הלוואי ולחיפה היו פרנסי עיר כמו לאשדוד. את התשבוחות קצר דודו פרץ


00:00 ,28.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

ראובן צוק: אם חיפה רוצה נמל שייתן לעיר תנופה, ראש העיר, יונה יהב צריך להתייצב לצדה של הנהלת הנמל. דוד חרמש: הלוואי ולחיפה היו פרנסי עיר כמו לאשדוד. את התשבוחות קצר דודו פרץ
 
בכנס הלקוחות של נמל חיפה אשר התקיים אתמול בערב, ניתן היה לראשונה לחוש את ראשית פירות התחרות. כל הנואמים, בזה אחר זה, שיבחו את הנהלת הנמל על תרבות ארגונית וניהולית השונה לחלוטין מהנמל הדרומי ושיבחו את יו"ר ועד העובדים, דודו פרץ, אשר רואה לנגד עיניו גם את טובת הלקוחות.
 
לא פחות מכך עלה נושא המשך פיתוחו של נמל חיפה הסובל ממחסור קשה ברציפים ובשטחי עורף. 
 

ראובן צוק, נשיא לשכת הספנות: "אם חיפה רוצה נמל שייתן לעיר תנופה, ראש העיר צריך להתייצב לצדה של הנהלת הנמל". עוד הוסיף "התרבות הארגונית והניהולית בחיפה שונים לחלוטין מהנמל הדרומי. בחיפה לא פוסקים לחזר אחרי הלקוחות ויש יציבות ושקט תעשייתי ודודו פרץ הבטיח שגישה זו תימשך למען הלקוחות. הנהלת הנמל צריכה להשכיל ולהוסיף עידוד על מנת שהלקוחות הדרומיים המתלבטים יעדיפו את נמל חיפה."
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, הוסיף על דבריו של צוק והציע כי הנהלת הנמל תפצה את בעלי המטענים בהפרשי ההובלה היבשתית, מתוך דמי הרציף. על כך ענה עוזני כי הוא מוכן לרעיון אבל זה ייעשה באופן פרטני ורק במטעני יבוא, בהם דמי הרציף מאפשרים זאת.
 
גבי בן הרוש, יו"ר מועצת המובילים, שיבח את דודו פרץ והוועדים בנמל חיפה על כך שלא שיתפו פעולה עם השובתים בנמל אשדוד ובכך למעשה אילצו את אשדוד לחזור לעבודה.
 
עמוס עוזני, מנכ"ל הנמל, הדגיש כי הנמל סובל ממצוקת שטח קשה. "שטח העורף בנמל חיפה אינו מגיע לעשירית מהשטח המקובל בנמלים המפותחים בעולם. לכן בנושא הגדלת ימי הפטור אין לנו אפשרות לעזור כי אין לנו מקום. רק לאחרונה, לאחר הידברות עם חברת צים, הקטנו את כמות השטעון על מנת לשפר השירות עבור כלל הלקוחות. אני מעריך כי תוך שנתיים וחצי מהיום עם סיום פיתוח כרמל א' יכולת השינוע תכפיל עצמה." 
 
דוד חרמש, יו"ר דירקטוריון נמל חיפה, המשיך את הקו של ראובן צוק והדגיש בסיום דבריו "הלוואי שפרנסי העיר חיפה היו נוהגים באגרסיביות ובאינטנסיביות של ראש עיריית אשדוד, שפעל בקנאות למען הנמל בעירו."