אמיר שני קרא ללשכת הספנות לאמץ מדיניות של מתן הקלות לסוכני מכס שמסמכיהם נשדדו

אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל פנה להנהלת לשכת הספנות, בעקבות דרישתם של מספר סוכני אניות ערבויות בנקאיות בגובה 200% מערך הסחורה מאותם סוכני מכס שמסמכיהם נשדדו בשוד המשאית;


00:00 ,01.12.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל פנה להנהלת לשכת הספנות, בעקבות דרישתם של מספר סוכני אניות ערבויות בנקאיות בגובה 200% מערך הסחורה מאותם סוכני מכס שמסמכיהם נשדדו בשוד המשאית; גנצרסקי בתגובה : אנו נפנה לסוכני האניות להקל כמיטב יכולתם; בעקבות שוד המשאית - נוהל חריג לשחרור מסמכים במכס חיפה

בעצת המשטרה להמתין 24 שעות מהארוע ולאור העובדה שאין בידי המשטרה כל מידע חדש בהתייחס לרכב הגנוב, פנה אתמול אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, אל הנהלת לשכת הספנות בבקשה לאמץ מדיניות של מתן הקלות לאותם סוכנים אשר קבלו לידיהם שטרי מטען ואלה היו בשקים שנשדדו.

שני ציין כי עקב שוד המשאית והיעלמותם של כ – 70 שקי דואר אשר נשלחו מאזור הדרום והמרכז לחיפה, נדרשים סוכני המכס לשחזר כמות לא מבוטלת של מסמכים. לדבריו, בין שקי הדואר אשר נעלמו נמצאים קרוב לוודאי מספר רב של שטרי מטען אותם לא ניתן לשחזר אלא אם נמצאים שטרי מטען מקורים נוספים אצל הספקים או היבואנים.

שני ציין כי הנהלת אגף המכס, לדוגמא, הלכה כברת דרך ארוכה לקראת הסוכנים ונאותה להתיר, בצעד חריג ויוצא דופן, המצאת צילומי מסמכים כמו תעודות מקור, חשבונות ספק וכד' וזאת כדי להקל על הסוכנים.

יו"ר ארגון הגג הביע פליאה נוכח דרישתם של מספר סוכני אניה לערבויות בנקאיות בגובה 200% מערך הסחורה מאותם סוכני מכס שמסמכיהם נשדדו. "אין צורך לציין את שיתוף הפעולה רב השנים בין סוכני המכס וסוכני האוניות ולכן קבלנו בחוסר נוחות בולטת את דרישות סוכני האוניות. מאחר וחובת פתרון הבעיות הנובעות משוד הרכב מוטלות על סוכני המכס אנו מצפים למעט התחשבות ותמיכה בתקופה קשה זו".


נחום גנצרסקי: אנו נפנה לסוכני האניות להקל כמיטב יכולתם

"אנו נפנה לסוכני האניות לעשות כמיטב יכולתם על מנת להקל ככל שניתן", הגיב גנצרסקי. יחד עם זאת, ציין נשיא לשכת הספנות, יש לקחת בחשבון ולבדוק "ב- 7 עיניים", באיזה שלב של המשלוח נגנבו המסמכים. לדבריו, צריך לבדוק האם המסמך שיוצג הינו גנוב, או שיוצג על ידי אדם שאינו בעל הסחורה והציג מסמך מזוייף על מנת לקבל את הסחורה.

"אנו פונים לסוכני האניות, אשר תפקידם הוא להגן על האינטרסים של בעלי המטענים, בכדי לעשות כמיטב יכולתם ולהתחשב במצב שנוצר"



בעקבות שוד המשאית - נוהל חריג לשחרור מסמכים במכס חיפה

בעקבות האירוע קבע המכס את נהלי העבודה שלהלן הנהלים מתייחסים לשחרורים מבית מכס חיפה בלבד:

1. המכס יקבל לצרכי שיחרור, צילומים, לרבות מסמכי העדפה, לגבי אותם מטענים של יבואנים, ששמותיהם הועברו אליו על ידי סוכני המכס.

2. כל סוכן מכס יחויב לצרף לצילומי המסמכים, אותם הוא מגיש לשחרור, הצהרה, כי הגשת הצילומים, נעשית כתוצאה מגניבת המשאית בתאריך 29/11/04. את ההצהרה יש להחתים בחותמת חברה+ מורשה חתימה.

3. סוכן מכס, שלא ימציא להנהלת המכס רשימת יבואנים, לא יוכל להגיש את המסמכים לשחרור מטעניו.

4. סוכני מכס, שאין בידיהם מסמכי יבוא והעבירו את שמות היבואנים למכס, יחויבו לפנות ליבואנים לצורך שיחזור מלא של המסמכים.