איגוד המשתמשים האירופאי : דרישה לשקיפות בהיטלי הדלק

באירופה גובר החשש מפני החלתם של היטלי סיכוני מלחמה, כפי שהוטלו בסוף 2001 על ידי חברות הספנות. כזכור, בין החודשים אוקטובר 2001 ועד תחילת שנת 2002 הועלו טענות שונות, בעיקר כנגד מגזר הביטוח ובחלקן כנגד חברות הספנות, על שפעלו בחוסר שקיפות לגבי היטלי סיכוני המ


00:00 ,19.02.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
באירופה גובר החשש מפני החלתם של היטלי סיכוני מלחמה, כפי שהוטלו בסוף 2001 על ידי חברות הספנות. כזכור, בין החודשים אוקטובר 2001 ועד תחילת שנת 2002 הועלו טענות שונות, בעיקר כנגד מגזר הביטוח ובחלקן כנגד חברות הספנות, על שפעלו בחוסר שקיפות לגבי היטלי סיכוני המלחמה, ולא ניתן היה לקבל הבהרות לגבי שיעור ההיטל . פניות רבות אשר נעשו לחברות הביטוח לקבל מידע בדבר שיעורי הפרמיות, נתקלו בהעדר בולט של שיתוף פעולה ולעיתים אף התעלמות מוחלטת.

בעקבות ניסיון העבר, פנה בימים אלה איגוד המשתמשים האירופאי למספר קונפרנסים ימיים ובקש את הסכמתם כי לא יוטלו היטלים "בלתי שקופים" וכי כל החלטה לגבי שיעור ההיטל תהייה בעצה אחת עם איגודי המשתמשים.

חברות הספנות הגדולות הביעו במהלך סוף השבוע האחרון את דעתן כי במידה ויתלקחו קרבות במפרץ לא יהיה מנוס מלהטיל היטלי מלחמה.

איגודי המשתמשים חוששים מהטלת היטל אחיד על ידי כל חברי הקונפרנס מאחר והיטל כזה לא ישקף, לדעתם, באופן ברור את השינוי בתשומות הביטוח לכל חברה וחברה.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.