44 אניות ממתינות מחוץ לנמלים – 340 אלף דולר עלות יומית ישירה

מנתונים שהובאו ע"י לשכת הספנות הישראלית עולה כי 44 אניות ממתינות בנמלי ישראל; ביניהן אניות צובר, מטען כללי, מכולות, מיכליות וגלנוע. העלות הישירה של כל אניה ממתינה, לא כולל נזקים עקיפים


00:00 ,07.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
כ- 44 אניות מושבתות בנמלי אשדוד, חיפה ואילת ; עלות ישירה ממוצעת לאנייה ממתינה 8,000$ ל-24 שעות ; איגוד לשכות המסחר יקיים היום פגישת עדכון דחופה

כתוצאה מהעיכובים המתמשכים בנמלים, סופגים היבואנים והיצואנים נזק כספי עצום. מנתונים שהובאו ע"י לשכת הספנות הישראלית עולה כי 44 אניות ממתינות בנמלי ישראל; ביניהן אניות צובר, מטען כללי, מכולות, מיכליות וגלנוע. העלות הישירה של כל אניה ממתינה, לא כולל נזקים עקיפים, היא כ-8,000$ ל-24 שעות וכ-340 אלף דולר ליממה בסה"כ.

לדברי איתן רפופורט, נשיא לשכת הספנות הישראלית, נגרמים נזקים לספנות הישראלית בשל שינויים בלוח זמני ההפלגות, תביעות בגין התחייבויות שאי אפשר לקיימן, הוצאות דלק עודפות, ביטול פקידה בנמלים על מנת לשמור על לוח הפלגות. בנוסף נגרמים נזקים עקיפים שמתבטאים באובדן שווקים בחו"ל, פריקת סחורות בחו"ל, אי אספקת מוצרים בזמן ובעיקר פגיעה באמינותה של קהילת העסקים בישראל.

נכון לשעות אלו מקיימים ראשי הועדים בנמל חיפה פגישה שבה יישקלו צעדי המחאה כנגד הפעולות הצפויות של הממשלה הכוללים הוצאת צווי חירום והתחלת הפעלת מספנות ישראל כנמל לפריקה וטעינת מטענים. יחד עם זאת מציין אחד מראשי הועדים כי כרגע לא מתקיימים שום מגעים משום סוג ופעולות המחאה שיינקטו יהיו במסגרת החוק.


בערב יום כיפור יצאו את הנמלים אניות נוסעים

בערב יום הכיפורים התירה ועדת החריגים של ההסתדרות לאניות נוסעים לצאת לשיט חופים קצר. כזכור, כבר ביום השני של השביתה שהוכרזה בנמלים התירו ועדי העובדים, לאניות נוסעים שעשו דרכן לנמל חיפה, להכנס לנמל.

מר יצחק אהרון, מזכיר ועד טרנספורט בנמל חיפה התייחס לנושא וציין כי על ההחלטה לתת לאניות הנוסעים להכנס לנמל להוריד נוסעים ולהעלות נוסעים נוספים נוגעת לענין שעל סיפון אניות הנוסעים, בנוסף לנוסעים ישראלים, היו גם קבוצות גדולות של עולים חדשים ומן הראוי היה לאפשר לנוסעים לרדת בכדי לא לפגוע בציבור העולים שעשה את דרכו לישראל.

בהקשר לנושא הפעלת מספנות ישראל כנמל לפריקת וטעינת מטענים מציין יצחק אהרון כי הם ישקלו את דרכי המחאה שלהם.


איגוד לשכות המסחר יקיים היום פגישת עדכון דחופה

איגוד לשכות המסחר יקיים היום בשעה 12:00 פגישה המוגדרת כפגישת עדכון דחופה בנושא השביתה בנמלים והנזקים הכבדים הנגרמים בעקבותיה. בפגישה ימסרו אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר ויבואנים נפגעים דוח מפורט על המצב ודרכי טיפול מוצעים.