סוכני המכס מתלוננים על החלטת אל על להגביל זכאותם לכרטיסי טיסה מוזלים

סוכני המכס טוענים כי חל שינוי חד צדדי בזכאותם לכרטיסי טיסה מוזלים (AD-75%), אצל חברת אל על ; סמנכ"ל למסחר באל על, בתגובה: " אין מניעה כי חברת תעופה תגביל השימוש בכרטיסים אלו למועדים מסוימים ולמחלקות מסוימות"


00:00 ,06.07.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
סוכני המכס טוענים כי חל שינוי חד צדדי בזכאותם לכרטיסי טיסה מוזלים (AD-75%), אצל חברת אל על ; סמנכ"ל למסחר באל על, בתגובה: " אין מניעה כי חברת תעופה תגביל השימוש בכרטיסים אלו למועדים מסוימים ולמחלקות מסוימות"

היועץ המשפטי של ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, העו"ד שמואל גרוסמן, שיגר לאחרונה מכתב תלונה למנכ"ל אל על, עמוס שפירא, מאחר ולטענת חברי הארגון חל שינוי חד צדדי בזכויות סוכני המכס לכרטיסי טיסה מוזלים ( AD-75%).

כידוע, ארגון הגג של סוכני המכס מאגד את סוכני המטען אשר מטפלים ומנתבים את השילוח האווירי של מטענים ביבוא וביצוא, והם זכאים לכרטיסי טיסה בהנחת סוכן (יאט"א
75% ), מכוח הסדרים מוסכמים הנוהגים מזה שנים רבות.

עו"ד גרוסמן מציין בפנייתו לשפירא כי לפני ימים אחדים הודיעה חברת אל על לסוכני המטען, באמצעות חוזר, על ביטולם של הסדרים אלו בהתייחס לתקופה שבין ה– 15 ביולי ועד ה– 31 באוגוסט. יתר על כן, ציין גרוסמן בפנייתו, כי בשבוע שעבר הוסיפה אל על והודיעה, באמצעות חוזר נוסף, כי כרטיסי ההנחה יינתנו רק להזמנות במחלקת K, כלומר, רק להזמנות של כרטיסי הטיסה היקרים יותר.

"ההודעות הוצאו ללא כל התראה מוקדמת וכללו גם ביטול של הזמנות קיימות לנסיעות שכבר תוכננו והוזמנו. שינוי זכותם של סוכני המטען להנחה, כשהוא מצטרף למגבלה הקיימת המונעת את ניצול ההנחה בתקופת החגים, מרוקנת למעשה את הזכות להנחה ממרבית תוכנה", כתב.

"ביטול הזכות לכרטיסי הנחה נעשה באופן חד צדדי, על אפם ועל חמתם של סוכני המטען ובלא כל ניסיון להידבר איתם", כתב עו"ד גרוסמן והוסיף כי מדובר בהרעה מוחשית ובלתי מקובלת של תנאים מוסכמים בין חברת אל על לבין סוכני המטען ולא ניתן לשנות תנאים אלו באופן חד צדדי ושרירותי.

ארגון הגג של סוכני המכס דורש, בפנייתו לשפירא, כי תבוטל החלטת אל על ויושבו על כנם ההסדרים הנוהגים, וכל שינוי בהסדרים אלה לא ייעשה ללא הידברות וללא הסכמה.

"נראה למרשנו כי הדרך בה נהגה אל על כלפי סוכני המטען אינה תואמת, בלשון המעטה, יחסי עבודה מסחריים תקינים ואינה עולה בקנה אחד עם רצונה של אל על כי סוכני המטען ימשיכו לנתב את השילוח האוויר שהם מטפלים בו, דרכה", סיכם גרוסמן.


להלן תגובת אל על:

יואב לוי, סמנכ"ל למסחר וקשרים תעופתיים בחברת אל על, הגיב לפנייתו של עו"ד גרוסמן וציין כי תוכנה הפתיע אותו הפתעה גמורה. לדברי לוי, סוכני מטען אינם זכאים באופן אוטומטי לכרטיסי טיסה בהנחת סוכן (יאט"א 75 AD), אלא מדובר בהטבה אותה אל על שמחה להעניק לסוכניה בתקופות מסוימות ובמחלקות מסוימות, זאת, בהתאם להחלטה 881 של יאט"א.

"על פי החלטה 881 הנזכרת, אין מניעה כי חברת תעופה תגביל השימוש בכרטיסים אלו למועדים מסוימים ולמחלקות מסוימות", כתב לוי וציין כי החוזר שהופץ בקרב סוכני המכס, מיום 13.6.04, עומד בעינו.

"למרות האמור לעיל ומתוך רצון להמשיך בשיתוף פעולה פורה עם מרשך, ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבין לאומיים, הורתי כי תינתן הנחה לאותן הזמנות אשר אושרו ונקלטו במערכת כרמל טרם יום 13 ביוני 2004", סיכם יואב לוי.