שינויים בנהלי היצוא ממדינות אסיאתיות אל הרפובליקה של קונגו

איגוד המשתמשים בהובלה ימית בקונגו (CCC) הזהיר לאחרונה את ציבור סוכני האוניות, חברות הספנות, יבואנים מקונגו ואת היצואנים לקונגו כי לכל שטר מטען המונפק בגין יצוא לקונגו חלה חובה לצרף מסמך המכונה Cargo Identification Note (ובקצרה CIN). ההנחיה הוצאה על ידי ממ


00:00 ,20.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ההנחיה הוצאה על ידי ממשלת קונגו והיא חלה על כל המטענים אשר מקורם ממדינות אסיה.
איגוד המשתמשים בהובלה ימית בקונגו (CCC) הזהיר לאחרונה את ציבור סוכני האוניות, חברות הספנות, יבואנים מקונגו ואת היצואנים לקונגו כי לכל שטר מטען המונפק בגין יצוא לקונגו חלה חובה לצרף מסמך המכונה Cargo Identification Note (ובקצרה CIN). ההנחיה הוצאה על ידי ממשלת קונגו והיא חלה על כל המטענים אשר מקורם ממדינות אסיה.

את מסמך ה – CIN מנפיקה הנציגות הרשמית של איגוד המשתמשים של הרפובליקה של קונגו במדינות המוצא.

מארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים נמסר כי הארגון לא הצליח לברר האם ישראל נופלת בהגדרת מדינה אסיאתית. גם הנסיון לברר את אופי ותכולת המסמך הסתיים ללא הצלחה. עוד נמסר כי במהלך השבוע שעבר נעשו נסיונות לאתר את הגוף המוסמך להנפקת המסמך בישראל אולם, שוב, ללא הצלחה.

עקב כך, ממליץ ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים כי במידה ומתקבלת פנייה ליצוא טובין לקונגו יש לוודא עם היצואן כי ידועה לו חובת צירוף המסמך וכי עליו לברר עם היבואן את שם וכתובת הגוף בישראל המוסמך להנפיק את המסמך.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.