בית משפט בארה"ב הטיל קנס כספי כבד על משלח בינלאומי מהונג קונג

מערכת המשפט האמריקאית מקשיחה לאחרונה את עמדתה כלפי חברות שילוח בינלאומיות מקומיות וזרות הפועלות בארה"ב. המקרה המעניין האחרון אשר דווח בעיתונות המקצועית, היה כלהלן : שופט בבית המשפט האדמיניסטרטיבי לענייני


00:00 ,17.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מערכת המשפט האמריקאית מקשיחה לאחרונה את עמדתה כלפי חברות שילוח בינלאומיות מקומיות וזרות הפועלות בארה"ב. המקרה המעניין האחרון אשר דווח בעיתונות המקצועית, היה כלהלן :

שופט בבית המשפט האדמיניסטרטיבי לענייני ספנות הפועל ליד מועצת הספנות הפדראלית (FMC) בארה"ב הציע לאחרונה להטיל קנס כספי בסך 7.9 מיליון דולר על חברת Hudson Shipping HK Ltd, משלח בינלאומי הפועל כ – NVO ,בהונג קונג, בגין הפרות חוק הספנות משנת 1984 .

חוקרים מטעם ה – FMC חשפו כי המשלח ההונג קונגי הפר את החוק 120 פעם, במהלך 1998 ו– 1999, בכך שאפשר למשלחים בינלאומיים אחרים להשתמש בחוזה שירות (Service Contract) אשר היה לו עם מספר חברות ספנות ובכך, אפשר לאותם משלחים בינלאומיים אשר גם הם פעלו כ – NVO להשיג שירותי הובלה ימית בתעריפים נמוכים מאלה להם היו זכאים.

בנוסף מצאו חוקרי ה – FMC כי החברה פעלה כמשלחת בינלאומית בארה"ב ללא שהפקידה ערבויות בידי ה – FMC, כנדרש על פי חוק.

בית המשפט הורה לחברה, בנוסף, לחדול מיידית מכל פעילות בארה"ב.

המשלחים הבינלאומיים האחרים אשר הובילו מטענים בכפוף לחוזה השרות של חברת Hudson Shipping, נקנסו גם הם על ידי בית המשפט, על הפרת החוק והוטלו עליהן קנסות בגובה של כ- 1.5 מיליון דולר, כ"א.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.