ארגון הגג של סוכני המכס יקיים מחר כינוס חירום עקב החמרת העיצומים במכס נתב"ג

על הפרק שורה של צעדי מחאה, לרבות אי הגשת תיקים לשחרור ממכס ; ביום ראשון השבוע, הודיע וועד עובדי המכס על ביטולה של וועדת החריגים שפעלה עד לימים אלו במסגרת העיצומים שנוקטים עובדי המכס. לדברי מר אמיר שני, יו"ר הארגון, לא ברורה סיבת ביטולה של וועדת החריגים


00:00 ,18.11.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
על הפרק שורה של צעדי מחאה, לרבות אי הגשת תיקים לשחרור ממכס ; ביום ראשון השבוע, הודיע וועד עובדי המכס על ביטולה של וועדת החריגים שפעלה עד לימים אלו במסגרת העיצומים שנוקטים עובדי המכס
 
לאור ההחמרה אשר חלה בימים האחרונים בעיצומים בהם נוקטים עובדי מכס נתב"ג, החליטה הנהלת ארגון ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים להתכנס בדחיפות, מחר בשעות הבוקר המוקדמות, כדי לבחון דרכים לצעדי מחאה מול משרד האוצר בכלל ואגף המכס בפרט.

לדעת מספר רב של חברים בארגון, העדר יוזמה מצד אגפי משרד האוצר, לאפשר לענף סוכני המכס לפעול בדרך סבירה במהלך העיצומים, גרמה לדבריהם, להתנהגות חסרת תקדים של וועד עובדי מכס נתב"ג אשר פוגעת באופן חסר תקדים בכל חברי הארגון.

עוד נמסר כי על הפרק שורה של צעדי מחאה, לרבות אי הגשת תיקים לשחרור ממכס.
 
 
ביטול וועדות חריגים על ידי וועד  עובדי המכס
 
ביום א' האחרון, היום ה – 42 לעיצומי עובדי המכס, החליט וועד עובדי המכס לבטל את וועדות החריגים אשר פעלו ברמת פעילות כזו או אחרת, בכל בתי המכס, מאז תחילת העיצומים.  מר אמיר שני, יו"ר הארגון, מציין כי למרות ניסיונות שנעשו לברר את סיבת הביטול, לא ברורה הסיבה המדויקת להחלטה בה נקט הוועד.
 
כזכור, פנה ארגון הגג, באמצעות עו"ד גרוסמן ובתמיכת אגוד לשכות המסחר, להסתדרות בבקשה כי וועדות החריגים תפעלנה לפי קריטריונים שקופים וברורים וכי ימנע מצב שבמסגרתו תגרם אפליה בין יבואנים וכי היבואנים עצמם יידעו מראש, על פי איזה אמות מידה פועלות הוועדות.
 
לדברי אמיר שני, עבודה על פי קריטריונים אמורה הייתה להקל לא רק על עבודת וועדות החריגים מנקודת המבט הציבורית והמכסית אלא גם ובעיקר על מערכת היחסים בין סוכני המכס לציבור הלקוחות, הנפגעים העיקריים מדרך עבודת הוועדות.
 
עוד נמסר כי הגורמים המשפטיים בהסתדרות אשר בפניהם הוצגה היוזמה, ראו בעין יפה את פניית הארגון וברכו על ההצעה. בנוסף, סוכם בין היועצים המשפטיים של לשכת המסחר והנציגים המשפטיים של ההסתדרות כי הנושא ייבחן במשותף על ידי שני הצדדים כדי ליצור מערכת קריטריונים ברורה אשר על פיה תפעלה וועדות החריגים.