שר התמ"ת בעד גיבוש תקציב 2013-2014 עכשיו

במפגש עם חברי איגוד לשכות המסחר אמר שלום שמחון כי 2013 עלולה להיות שנת בחירות בה לא ניתן יהיה לאשר תקציב


00:00 ,02.01.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

במפגש עם צמרת איגוד לשכות המסחר קרא שר התמ"ת לגבש תקציב מדינה לשנים 2013-1014 ולבצע בו את השינויים הנדרשים בסדר העדיפויות הלאומי לנוכח המחאה החברתית.

שלום שמחון הסביר שאם בשנת 2013 יתקיימו בחירות, הרי שנמוך הסיכוי שהכנסת תאשר תקציב. אז, לדבריו, יהפוך תקציב 2012 לתלת-שנתי, שאינו כולל שינוי בסדר העדיפויות.

"מדינת ישראל יכולה להרשות לעצמה לבצע התאמות תקציביות נדרשות. אין מדובר בוויכוח בין שר הביטחון לשר האוצר, מדובר במשהו רחב יותר שאנו צריכים לקחת עליו אחריות", אמר שמחון.

נשיא איגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין אמר בפגישה שיש להבין את התפתחות המגזר העסקי בישראל, התואמת את התפתחות המגזר העסקי בעולם כולו. בפועל, אמר, מגזר המסחר והשירותים הוא בית היוצר האמיתי של מקומות העבודה בארץ.

לין קרא לבטל את האפליה הסקטוריאליות, לדבריו, במגזר העסקי. "מדובר בהטבת מס מופלגת בשווי 6 מיליארד שקל למפעלי התעשייה המבוססים והחזקים ביותר בישראל, המשלמים מס חברות מופחת של 6%, אם הם בפריפריה, ו-12% אם הם במרכז הארץ. לשאר המגזר העסקי, הכולל מאות אלפי עסקים קטנים ובינוניים, העלו לאחרונה את מס החברות ל-25%".

סגן נשיא איגוד לשכות המסחר ויו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס אמיר שני ציין שקיימת ועדה של משרדי הממשלה בשם "ועדת הייבוא", המנחיתה על היבואנים מדי שבוע קנסות בגובה של עשרות אלפי שקלים לכל מקרה פרטני ובעניינים טכניים. מדובר בוועדה מעין שיפוטית, אמר, מבלי שיש לה סמכות ברורה לכך בחוק.

מזכיר איגוד מגדלי הפרחים אברהם דניאל התריע שהגיל הממוצע של חקלאים בישראל עומד על 62 ואין דור המשך בענף. כתוצאה מכך, אמר, בעוד שמונה שנים יאמירו מחירי הגידולים והמחאה החברתית של היום תהיה כאין וכאפס לעומת מה שצפוי.