רון תומר: 60% מהתעשיינים מדווחים על פגיעה קשה בקווי הייצור בעקבות גל הקורונה

נשיא התאחדות התעשיינים חשף עוד כי למעלה מ-50% מהתעשיינים מדווחים כי הפגיעה אף תחמיר בשבוע הבא ועלולה להוביל למחסור במוצרים על המדפים. רון תומר: זה הזמן של הממשלה לשקול פתרונות מידיים למצוקת העסקים בניהול תזרים המזומנים


09:50 ,20.01.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

״למעלה מ-60% מהתעשיינים מדווחים על פגיעה קשה בקווי הייצור בעקבות מספר השיא של העובדים המבודדים והמאומתים שיצר גל הקורונה החמישי. בנוסף למעלה מ-50% מהתעשיינים מדווחים על פגיעה במלאי חומרי הגלם לייצור ולמעלה מ-50% מהתעשיינים צופים כי הפגיעה בהיקף הייצור אף תחמיר בשבוע הבא ותוביל לירידה בתפוקה ואף מחסור במוצרים על המדפים״, כך הצהיר נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, בפתיחת ועידת התעשייה וההייטק השנתית באילת.

 

הנתונים המדאיגים נחשפו בעקבות סקר בזק שערכה המחלקה למחקר כלכלי בהתאחדות התעשיינים בקרב חבריה, במטרה לבדוק בזמן אמת עד כמה חמורה מצוקת התעשייה הישראלית, בעקבות משבר הקורונה.

 

נשיא התאחדות התעשיינים אמר בעקבות המצוקה הקשה שנחשפה כי ״התעשייה והעסקים בישראל מתקשים להמשיך ולפעול באופן תקין ולשמור על רציפות הייצור בשל המחסור החמור בעובדים אשר נעדרים בעקבות בידודים ואימותים. היקף המאומתים והמבודדים כידוע רק צפוי ללכת ולגדול ולהוביל לירידה נוספת בפעילות העסקית ופגיעה ישירה ועקיפה בהכנסות העסקים. במקביל, המעסיקים ממשיכים לשלם לעובדים הרבים שהתגלו כמאומתים, או שנמצאים עם ילדיהם. לאור זאת, וכחלק מהצעדים אותם מוביל כיום משרד האוצר, זהו הזמן של הממשלה לגלות אחריות ולבוא לקראת העסקים והתעשייה בישראל ולשקול פתרונות מידיים למצוקת העסקים בניהול תזרים המזומנים. בין השאר ניתן להעניק מתן אורכה מיידית של 60 יום לדיווחים ותשלומי מקדמות מס הכנסה, מבלי שהדבר יישא הפרשי הצמדה או ריבית. יש להעניק דחיית תשלומי ביטוח לאומי חלק המעסיק וניתן בנוסף להקדים תשלום לספקים מצד הממשלה בעיקר לספקים קטנים ובינוניים. כמו כן יש לדחות תשלומי ארנונה ובכך להקל על העסקים. רק כך נוכל להמשיך לשגשג ולייצר, על אף המגפה, ולהוביל את צמיחת המשק הישראלי ליציאה מהמשבר״.