יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית: להוציא את הנמלים מהשביתה הכללית המתוכננת במשק

ד"ר גד שפר טוען לנזק בלתי הפיך למשק הישראלי כתוצאה מהשבתת הנמלים וקורא להידברות לאור סכסוך העבודה שהוכרז בהם


00:00 ,07.02.2012 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית ד"ר גד שפר קורא להוציא את נמלי הים בישראל מהשביתה הצפויה במשק החל ממחר (ד').

שפר, המייצג את בעלי המטענים, היבואנים והיצואנים, אומר כי נזקי שביתה בנמלים אמנם אינם נראים מייד לעין, אך הם כבדים ביותר למשק ופעמים רבות הם אינם הפיכים.

"לא רואים את בעל המפעל סוגר קווי ייצור ושולח עובדים הביתה, כי חומר הגלם התעכב בנמלים; לא רואים את פניו המחווירות של היצואן, שקיבל הודעה המבטלת הזמנה גדולה, כי המטענים שלו לא הגיעו בזמן; או את החקלאי, שפירותיו מרקיבים על הרציף באין מי שיטען אותם.

"את המטענים מישראל יחליפו מוצרים שמחפשים שוקים. כאשר תסתיים השביתה, אין ודאות שנוכל להחזיר שוקים שכה עמלנו לחדור אליהם. אין ודאות שספקים יסכימו לשלוח סחורה ללקוחות שיכולת הקליטה שלהם מפוקפקת. הנזקים לסחר החוץ של ישראל יתורגמו לתשלום גבוה יותר על מוצרים ובהחלשת המשק הישראלי בשנה שצפויה להיות מהקשות שראה המשק העולמי".

שפר ציין עוד כי כפי שעשתה נשיאת בית הדין הארצי לעבודה, שהגבילה את השביתה לשש שעות בלבד בנתב"ג, מן הראוי היה לפטור את נמלי הים מהשביתה.

שפר הביע דאגה גם מהכרזת ההסתדרות על סכסוך העבודה בנמלים. "הכרזת סכסוך עבודה היא, על פי חוק, מתן זמן להידברות בין הצדדים, הידברות שנועדה למנוע צעדים ארגוניים. איזה ערך יש להכרזה מראש, כאשר בתקופת ההידברות הזו צפויה ממילא שביתה בנמלים במסגרת השביתה הכללית? הגיע הזמן שההסתדרות תגלה אחריות וידה לא תהיה כה קלה בגרימת שיבושים בנמלים. אם ההסתדרות אינה מגלה אחריות כזו, אנו מצפים מבית הדין לעבודה שיתווה לה את נטילת האחריות הדרושה".