ההסתדרות: הסכם קיבוצי בחברת רותם תעשיות

במסגרת ההסכם שיחול על כ-150 עובדי המפעל הדימונאי המתמחה בפיתוח ובשיווק טכנולוגיות מתקדמות, יינתנו תוספות שכר ומענקים חד-פעמיים, לצד הגדלת תקציב הרווחה


09:18 ,24.05.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

ההסתדרות חתמה על הסכם קיבוצי חדש ברותם תעשיות, חברת בת של קמ"ג (הקריה למחקר גרעיני), המעסיקה כ-150 עובדים ונמצאת מדרום לדימונה.

 

רותם תעשיות היא חברה ממשלתית העוסקת בפיתוח טכנולוגיות שונות, ומתמחה בייצור חומרים להדמיות רפואיות, בעיבוד מוצרי אופטיקה, באמצעים לניטור קרינה ובמחקר ובפיתוח (בין היתר של עיבוד שבבים והדפסות תלת-ממד).

 

ההסכם יהיה בתוקף עד שנת 2026 והוא מאפשר כמה מסלולים של תוספות שכר לעובדים ולעובדות – החל בתוספת קבועה או דיפרנציאלית, דרך תוספת השכלה ועד תוספת מקצועית. בנוסף, יינתן מענק חד-פעמי שיכול לנוע בין מאות לאלפי שקלים (בהתאם להפרשי השכר היות וההסכם חל רטרואקטיבית מינואר 2021). במסגרת ההסכם נעשו גם התאמות מיטיבות בכל הנוגע לשיבוץ למשמרות ולהקפצות.

 

כמו כן יוגדל סכום השתתפות החברה בפעילויות רווחה ותוגדל ההפרשה לקופת הוועד. לעובדים יינתן ביטוח בריאות והם יזכו גם למתנת יום הולדת.  

 

יו״ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: ״אני רוצה לברך את עובדי ועובדות רותם תעשיות שזוכים להסכם מיטיב שמשפר משמעותית את תנאי ההעסקה שלהם. עובדי ענף התעשייה ראויים לתגמול הולם על העבודה הלא-פשוטה שאליה הם נדרשים. נמשיך לחזק סקטור חשוב זה – למען העובדים ולמען חוסנה של הכלכלה הישראלית״.

 

יו״ר ועד העובדים אילן בן-אברהם: ״הגענו להסכם טוב לעובדים שנותן להם אופק כלכלי ומקצועי, שכר טוב יותר והטבות. אני רוצה להודות לנציגי ההסתדרות, לחברי הוועד ולהנהלת החברה – המנכ״ל גיל גרויר וסמנכ״לית משאבי אנוש אורית מימון״.

 

החתימה התקיימה במעמד סגן יו״ר ההסתדרות ויו״ר אגף מרחבים אבי יחזקאל. במו״מ להסכם לקחה חלק היועמ״ש לארגון העובדים עו״ד יעל שילוני.