אמיר שני: לשכת המסחר בראשותי תייצג את האינטרסים של כל חברי הלשכה

אמיר שני מדגיש כי כנשיא יפעל יחד עם כל חברי הלשכה לצמצום רגולציה ובירוקרטיה ויציב את המסחר והשירותים כמנוע הצמיחה של המשק. אמיר שני, שמתמודד לתפקיד נשיא לשכת המסחר בריאיון מיוחד ל-PORT2PORT לרגל הבחירות לנשיאות לשכת המסחר שיתקיימו ביום שלישי הקרוב


10:23 ,07.04.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

הבחירות ללשכת המסחר יתקיימו ביום שלישי הקרוב, 9 באפריל, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בת״א. לאחר כ-20 שנים בהם כיהן אוריאל לין כנשיא הלשכה, מתמודדים על תפקיד נשיא הלשכה אמיר שני, אשר שימש כסגן נשיא הלשכה בשמונה השנים האחרונות, ושחר תורג׳מן.

 

אמיר שני מכהן כיו״ר פעיל ובעלים של חברת עמית לוגיסטיקה שנוסדה לפני 73 שנה. בלשכת המסחר הוא פעיל כ-20 שנים כאשר בתפקידו הנוכחי הוא מכהן כסגן הנשיא, יו״ר הוועדה הבין- לאומית ויו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים. אמיר מכהן בדירקטוריון מכון התקנים בשש השנים האחרונות, והיה בין המובילים של רפורמת היבוא המכונה ״מה שטוב לאירופה, טוב לישראל״, שבימים אלה נמצאת בהליכי חקיקה מתקדמים. אמיר נתמך על ידי קבוצה גדולה של בעלי עסקים, חברי לשכת המסחר, המייצגים חברות קטנות, בינוניות וגדולות.

 

אמיר שני: ״אקדיש את מלוא זמני, ללא שכר, לייצוג האינטרסים של חברי הלשכה. אסור לאפשר לקבוצה קטנה של ׳טייקונים׳, שהם מיעוט קטן מאוד מחברי לשכת המסחר, להשתלט עליה״

 

 

 

פגשנו את אמיר לשיחה קצרה, בין פגישות וטלפונים עם חברי הלשכה, לקראת יום הבחירות. שאלנו אותו שאלות לגבי לשכת המסחר והתוכניות ליום שאחרי הבחירות.

 

מדוע החלטת לרוץ לתפקיד נשיא הלשכה?

 

אמיר שני: ״לשכת המסחר וחבריה חשובים לי מאוד. אבי היה חבר לשכה ואני מכהן בה למעלה מ-20 שנה. אני רואה בלשכת המסחר כמשפחה השנייה שלי. עבורי, לכהן כנשיא הלשכה תהיה זכות מהמעלה הראשונה והמשך טבעי לשנים הרבות שאני תורם ומשקיע, בהתנדבות מלאה כמובן, לקידום הנושאים שחשובים לחברי הלשכה״.

 

מה המשמעות לבחירות בלשכת המסחר?

 

שני: ״הבחירות הנוכחיות חשובות מאי פעם. אני מדבר עם חברות וחברים רבים בלשכה ובכלל עם מעסיקים בחברות מכל הגדלים, שומע את זעקתם ומצוקותיהם ולא יכול להישאר אדיש. המעסיקים הקטנים, הבינוניים והגדולים, המשתייכים למגזר היבוא, המסחר והשירותים, הם עמוד השדרה של המשק הישראלי והממשלה חייבת להתייחס אלינו בכבוד הראוי. אני יכול לסייע להם ומאמין שביום שלישי אקבל את תמיכתם ואבחר לתפקיד נשיא לשכת המסחר״.

 

מהן תוכניותיך ליום שאחרי?

 

שני: ״האמת היא שעקרונות תוכנית העבודה, המשימות והיעדים כבר מוגדרים. מיד לאחר שאיבחר לתפקיד אפעל עם כל חברי הנשיאות והחטיבות הענפיות הפעילות בלשכה לקידום האינטרסים שלהם אל מול גורמי ממשל וכנסת. בכל מקרה, אני מתכוון ליזום תוכנית עבודה אסטרטגית ורב-שנתית ללשכה, שמבוססת על צרכיהם של כלל חברי הלשכה, בכל ענפי המסחר והשירותים. חלק מהתכנית הוא לקיים שיח ושיתוף של כלל החברים כדי להתכנס למכנה המשותף של כולם תוך מענה ממוקד לכל חטיבה ענפית בלשכה״.

 

אתה יכול לתת כמה דוגמאות?

 

שני: ״בוודאי, קודם כל, נוודא שהלשכה תתמוך בכל חבריה באופן שווה ללא קשר לגודל החברה; ניזום ונוביל חקיקה שתגדיר באופן ברור מתווה פיצויים קבוע וידוע מראש לעסקים במקרה שבו מוכרז מצב ״מלחמה״ או ״מצב מיוחד בעורף״ (מעין ״חוק ביטוח לאומי לעסקים״). כך, המגזר העסקי לא יצטרך יותר ״לספוג״ נזקים כלכליים בעתות בהם נמנע ממנו מלתפקד באופן רגיל, ותהיה לו וודאות לגבי הפיצוי לו הוא זכאי באופן מיידי עם הכרזת ״מצב מיוחד בעורף״; נציב יעדים ברורים ומדידים לגידול במספר החברים ונגשים זאת באמצעות צירוף חברים חדשים ללשכה; ניאבק להפחתת העלויות הכבדות המושתות על המגזר העסקי ולצמצום הליכים בירוקרטיים מיותרים; ניאבק להצבת המסחר והשירותים כמנוע הצמיחה של המשק וכמובן נפעל נגד העלאת נטל המס על חברות ויחידים. דבר נוסף וחשוב מאוד – אני מאמין שנשיא הלשכה חייב לפעול בהתנדבות מלאה. תמיד פעלתי בלשכת המסחר בהתנדבות ואמשיך לעשות זאת, גם לאחר שאיבחר כנשיא ללא שכר״.

 

תספר בבקשה על חבריך ל״קבוצת אמיר שני״ שמועמדים לנשיאות הלשכה.

 

שני: ״מדובר על נבחרת מצוינת של ארבע נשים וחמישה גברים, כולם מנהלות ומנהלים בכירים במגזר העסקי ובעלי ניסיון רב בייצוג אינטרסים של המגזר העסקי בלשכת המסחר. אני גם מאוד שמח שהנבחרת שלנו נהנית מכוח נשי מוביל, שילוב של צעירים ומנוסים, כולם שותפים לחזון שלי לגבי לשכת מסחר גדולה וחזקה שתפעל בכל הכוח לטובת כלל חבריה״.

 

במה אתה שונה מהמתמודדים שמולך?

 

שני: ״אני מייצג את האינטרסים של כל בעלי העסקים בלשכה ללא קשור לגודל העסק. הצד השני מייצג מיעוט קטן מאוד של חברים, שמהווים אחוזים בודדים של חברים בלשכה שהם ׳טייקונים׳ והינם בעלי מטרות שאינן המכנה המשותף הרחב של כלל חברי הלשכה. האינטרסים של אותם טייקונים סותרים לרוב את האינטרסים של כל שאר החברים. לדוגמה, לטייקונים יש אינטרס שעסקים מתחרים לא יתרחבו. רוב בעלי העסקים בישראל מעוניינים להיאבק נגד הרגולציה המכבידה. לטייקונים אין שום בעיה עם רגולציה שמקשה בעיקר על המתחרים הקטנים מהם, בדרך שאינה מאפשרת להם להתפתח ולגדול ולהתחרות בהם. כך, השוק נשאר בשליטתם״.

 

כאמור, הבחירות לנשיאות לשכת המסחר בתל אביב תתקיימנה ביום שלישי הקרוב, 9 באפריל, במלון דיוויד אינטרקונטיננטל.