איגוד לשכות המסחר: צוות חירום למאבק בחבילת הגזירות בדיני העבודה

מטרת צוות החירום הינה לגבש את הנזקים הצפויים לענפים השונים של המגזר העסקי כתוצאה מחבילת החקיקה. בין החברים בצוות: גד שפר ואמיר שני


00:00 ,10.06.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מטרת צוות החירום הינה לגבש את הנזקים הצפויים לענפים השונים של המגזר העסקי כתוצאה מחבילת החקיקה. בין החברים בצוות: גד שפר ואמיר שני
 
במסגרת שורת הצעדים שנוקט איגוד לשכות המסחר נגד חבילת החקיקה בדיני עבודה שקיבל 'פורום השולחן העגול' ואשר אמורה לעבור בחוק ההסדרים, הוחלט על הקמת צוות חירום שיורכב ממנהלים בכירים בענפים השונים של המגזר העסקי החופשי. הצוות יכלול יו"רים ומנכ"לים בכירים מהענפים השונים במגזר העסקי ובכללם ענפי המסחר, השירותים, הקמעונאות, שוק ההון, הפרמצבטיקה, השילוח הבינלאומי והארגון.
 
החברים בצוות: גד שפר, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון; סולי סקאל, בעלים ויו"ר קבוצת סקאל; ישראלה שטיר, נשיאת קבוצת שטיר; שמואל פרנקל, יו"ר אפסילון ויו"ר החטיבה הפיננסית בלשכת המסחר; אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ומנכ"ל עמית עמילות מכס; עמי לפידות, סגן נשיא האיגוד ויו"ר קבוצת לפידות בע"מ; אבי כץ, סגן יו"ר קבוצת כפר שעשועים; דרור אטרי, יו"ר ענף הניקיון ותחזוקת מבנים בלשכת המסחר .
 
מטרת צוות החירום, שיפעל יחד עם אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, הינה לגבש את הנזקים הצפויים לענפים השונים של המגזר העסקי כתוצאה מחבילת החקיקה, לתת מענה למאות אלפי העסקים בארץ בכל הנוגע להשלכות הרפורמה על עתידם העסקי ולפעול נגד הפגיעה הקשה במגזר העסקי המסתמנת בחוק ההסדרים, פגיעה שלא זו בלבד שלא תתרום לצמיחה, אלא אף תפגע ביציבות המשק. 
 
כזכור, המגזר העסקי החופשי מתנגד לחבילת החקיקה שסוכמה במסגרת פורום השולחן העגול הכוללת מתן אפשרות לנציג הסתדרות העובדים להיכנס לכל מפעל, להתסיס את העובדים ולכפות ניהול מו"מ על הסכם עבודה קיבוצי, העברת חלקים גדולים מדיני עבודה לתחום המשפט הפלילי, הרחבה מסיבית של מסגרת סכסוכי העבודה וגרירת מעסיקים לבתי משפט  והטלת עלויות נוספות על המגזר העסקי.
 
בצוות החירום אומרים היום כי חבילת החקיקה תביא להפסד תוצר של כ-6 מיליארד שקל המהווים כ-0.9% מהתוצר ולתוספת של כ-27 אלף מובטלים וכל זאת רק לגבי עסקים קיימים.