פורסם נוהל המכס החדש הפותר את סוגיית "הייצוא מהשטחים"

הנוהל, שנערך על ידי המהנדס דוד חורי מאגף המכס, ייכנס לתוקפו החל מ- 1 בפברואר; הוראות המכס החדשות יחולו על כלל היצואנים המייצאים למדינות הקהילה האירופית במסגרת "הסכם האסוציאציה"


00:00 ,11.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

אתמול פורסם נוהל המכס החדש המחייב ציון מקום קבלת מעמד מקור במסמכי העדפה ביצוא מישראל; הנוהל, שנערך על ידי המהנדס דוד חורי מאגף המכס, ייכנס לתוקפו החל מ- 1 בפברואר; הוראות המכס החדשות יחולו על כלל היצואנים המייצאים למדינות הקהילה האירופית במסגרת "הסכם האסוציאציה"
 
כידוע, מועצת השרים של האיחוד האירופי אישרה לאחרונה את ההסדר בדבר פתרון לסוגיית "יצוא מהשטחים", אשר העיבה על יחסי ישראל – אירופה מאז הופעתה בשלהי שנות ה-90'. עפ"י ההסדר תינתן אינדיקציה גאוגרפית על מקום יצור המוצר על גבי תעודת המקור המשמשת את המוצר במעבר בין המכסים.
 
הסדר זה בא לקבוע כי ביצוא טובין המיוצאים מישראל במסגרת "הסכם האסוציאציה" (ההסכם האירופאי ים תיכוני לכינון התאגדות בין מדינת ישראל מצד אחד לבין הקהילה האירופית והמדינות החברות בה מהצד האחר) ומכוסים בתעודת תנועה EUR-1, או בחשבון הצהרה מוגבל או בהצהרת יצואן מאושר, יש לציין את שם העיר או הישוב או אזור התעשייה ואת מספר המיקוד שבו רכשו הטובין את מעמד המקור.
 
הצדדים סיכמו כי ההסדר ייכנס לתוקף בתאריך 1.2.05, ולצורך כך הכין אגף המכס בישראל הוראות חדשות המפרטות את הנדרש מהיצואנים הישראלים לסמן על גבי תעודות המקור.
 
המהנדס דוד חורי, מנהל תחום בכיר יצוא וכללי מקור באגף המכס, שערך את הנוהל החדש ציין כי הוראות אלה יחולו על כלל היצואנים המייצאים למדינות הקהילה האירופית במסגרת הסכם האירופי ים תיכוני ויש להיערך ליישומם בכדי למנוע תקלות במדינות היעד. הוא הוסיף כי רשות המיסים בשיתוף הארגונים המיצגים יערכו ימי עיון לצורך הבהרת ההוראה ויש לעקוב אחר הפרסומים.
 
חורי ביקש להבהיר כי שלא בדומה לעמדת ישראל, האיחוד האירופאי אינו רואה במקומות שבאזורים שנוספו לישראל או שהובאו תחת מנהל ישראלי מ-1967 כאזורים הכלולים בהסכם האסוציאציה, למטרות הטבות המכס.
 
 
להורדת הנוהל המלא לחץ כאן

*  הנוהל נמסר באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.