עמי סגל התפטר מתפקידו כראש מינהל המכס

מר סגל משמש מאז אפריל 2005 בתפקיד ראש מינהל מכס. סגל ציין כי החליט לפנות לדרכו לאחר ששירת את המדינה במשך 34 שנה. שלמה שרון: "מכה למכס ולרשות המסים"


00:00 ,30.12.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מר סגל משמש מאז אפריל 2005 בתפקיד ראש מינהל מכס. סגל ציין כי החליט לפנות לדרכו לאחר ששירת את המדינה במשך 34 שנה. שלמה שרון: "מכה למכס ולרשות המסים"
 
עמי סגל, מי שכיהן עד לאחרונה כראש מינהל המכס ברשות המסים בישראל, הודיע על התפטרותו מהתפקיד. ככל הידוע, סגל יכהן בתפקידו עד 31 בינואר.
 
בשיחה שקיימה מערכת port2port עם מר סגל הוא ציין כי הוא הגיע להחלטה על פרישה לאחר קריירה ארוכה בשירות המדינה וברשות המסים. לדברי מר סגל, מזה כ-34 שנה הוא משרת את המדינה, הן בתפקידיו בצבא, במשטרה והחל משנת 1984 במשרד האוצר ובאגף המכס והמע"מ.
 
מר סגל (54) כיהן כשבע שנים בתפקיד סמנכ"ל מחלקת חקירות ומודיעין ברשות המסים ומאז שנת 1999 שימש כסמנכ"ל בכיר למכס. באפריל 2005 הוא מונה לתפקיד ראש מינהל מכס על ידי מנהל רשות המסים דאז, איתן רוב.
 
לדברי מר סגל, "הגעתי למסקנה כי אני צריך לפרוש מהשירות ולפנות את מקומי לעובדים צעירים ומוכשרים. מדובר בהחלטה אישית שלי".
 
מר סגל הזכיר בדבריו את ה"צונאמי", כלשונו, שפקד את רשות המסים מאז חקירת המשטרה בינואר 2007 את ראש רשות המסים ג'קי מצא ואת עזיבת הבכירים ברשות, וציין כי הדבר "לא תרם" לאווירה ברשות המסים, אך הוא הדגיש כי הוא הגיע להחלטה לפרוש בלי שום קשר לכך וזאת על מנת לפנות את מקומו לאחרים.
 
מר סגל הוסיף כי הוא הולך לדרכו ובוחן מספר הצעות בשוק הפרטי אך טרם הגיע להחלטה בנושא.
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס ומשלחים הבינלאומיים, הגיב הבוקר להודעתו של סגל ואמר בשיחה עם מערכת port2port כי מדובר בהחלטה מצערת ביותר. לדבריו, ההחלטה מצטרפת לבעייתיות הרבה סביב תפקוד מינהל המכס לאחרונה, שהחלה, לדבריו, בינואר האחרון עם פרשת ג'קי מצא ונמשכה עם דו"ח ועדת סוארי ומסקנותיה.
 
מר שרון ציין כי מדובר ב"מכה למכס ולרשות המסים", והוסיף כי "מאוד מצער שעמי סגל, שעיקר פעילותו היה במכס ואשר עשה את תפקידו בכשרון רב, החליט לעזוב וכי ההחלטה מגיעה בתקופה של חוסר יציבות ואי בהירות". שרון הוסיף ואמר כי החלטתו של מר סגל "מצטרפת למגמה כללית ובעייתית במגזר הממשלתי לפיה קיימת חוסר מוטיבציה בקרב אנשים איכותיים להישאר או להצטרף למגזר הציבורי".

רשות המסים פרסמה היום הודעה על פרישתו של מר עמי סגל בה צוין כי "ראש מינהל המכס ברשות המסים הודיע היום למנהל הרשות, יהודה נסרדישי, כי בכוונתו לסיים תוך מספר שבועות את תפקידו ברשות המסים ולפרוש מהשירות הציבורי לאחר 34 שנות שירות בהם מילא שורת תפקידים בכירים באגף המכס ומע"מ וברשות המסים".
 
כמו כן נמסר בהודעת רשות המסים כי "מנהל הרשות, יהודה נסרדישי, הודה לעמי סגל על שירותו ותרומתו תוך שהוא מציין את היותו איש מקצוע מהשורה הראשונה שכל מערכת היתה מתברכת בו".