סין – תקנות חדשות לאריזות עץ ביבוא מאירופה, בתוקף החל מ – 01/10/2002

מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, מדווח כי ב- 1 לאוקטובר השנה, תיכנס לתוקפה בסין תקנה חדשה, מס" (2002 ) 58 ,העוסקת בהנחיות ליצואנים ממדינות השוק האירופאי המשותף, לגבי הכנסת אריזות מעץ לסין.


00:00 ,14.08.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
 
מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, מדווח כי ב- 1 לאוקטובר השנה, תיכנס לתוקפה בסין תקנה חדשה, מס' (2002 ) 58 ,העוסקת בהנחיות  ליצואנים  ממדינות השוק האירופאי המשותף, לגבי הכנסת אריזות מעץ לסין.
 
בהודעה מטעם מינהל היערות, המשרד להגנת הצומח ורשות המכס הסינית, אשר נשלחה ב – 28 ליוני השנה לכל מדינות השוק האירופאי המשותף, נקבע כי רשות המכס הסינית  תחייב את כל היצואנים האירופאים לסין, החל המועד הנ"ל, כי אריזות עץ ילוו באישור רשמי, מטעם המדינה המייצאת, המצהיר כי העץ אשר שימש את יצרני האריזות, עבר חיטוי.
 
נמלי הים והאוויר בסין נצטוו להנהיג, באמצעות תקנה זו והחל מהמועד הקובע, מדיניות  אכיפה קשוחה לגבי אריזות עץ המגיעות ממדינות השוק האירופאי המשותף.
 
מאחר והתקנה החדשה מתייחסת ליצוא ממדינות השוק האירופאי בלבד, לא ניתן להסיק  האם התקנה חלה גם על היצוא מישראל או לחילופין האם התקנה אינה חלה על היצוא מישראל. מומלץ כי יצואנים ישראליים יבדקו היטב באמצעות לקוחותיהם בסין את השלכת התקנה הנ"ל לגבי אריזות עץ המגיעות מישראל.
 
הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל.