סוכני המכס והמשלחים לממן וסוויספורט: הפסיקו לחייב בדמי ההרשאה

מוחים על ה"חיוב הבלתי חוקי" לטענתם שנעשה באמצעות מסופי המטען. ממן וסוויספורט בתגובה: אין לנו צד במחלוקת, הפסקנו החיובים עבור מי שביקש זאת. רש"ת בתגובה: חלה חובת תשלום בגין פעילות בתחום


00:00 ,16.12.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מוחים על ה"חיוב הבלתי חוקי" לטענתם שנעשה באמצעות מסופי המטען. ממן וסוויספורט בתגובה: אין לנו צד במחלוקת, הפסקנו החיובים עבור מי שביקש זאת. רש"ת בתגובה: חלה חובת תשלום בגין פעילות בתחום
 
ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה באמצעות עו"ד גרוסמן למסופי המטען וביקש מהם להימנע מהכללת חיוב דמי הרשאה בחשבוניות, שכן, לטענת הארגון, מדובר בחיוב בלתי חוקי
 
ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים פנה השבוע באמצעות עו"ד שמוליק גרוסמן לחברת ממן מסופי מטען וניטול והן לחברת סוויספורט בנושא תשלום דמי הרשאה לרש"ת.
 
לטענת עו"ד גרוסמן, ארגון התאגידים דוחה מכל וכל את דרישת רש"ת להטיל על סוכני המכס וחברות השילוח הבינלאומי "דמי הרשאה" ועל כן מבקש מחברות ממן וסוויספורט להימנע מהכללת חיוב דמי הרשאה בחשבוניות המוצאות על ידם, שכן, לטענת ארגון התאגידים, מדובר בחיוב בלתי חוקי.
 
כזכור, ארגון התאגידים דחה כבר באוגוסט השנה את דרישת רשות שדות התעופה לתשלום דמי הרשאה, וטען כי מדובר בדרישה בלתי חוקית ומשוללת כל תוקף. עו"ד גרוסמן כתב במכתבו להנהלת רש"ת בחודש אוגוסט השנה כי  "כללי שמירת הסדר אינם מסמיכים את רשות שדות התעופה ליצור אגרות או חיובים כספיים להטילם על ציבור כזה או אחר".
 
עו"ד גרוסמן טען עוד במכתבו כי על פי סעיף 29 לחוק רשות שדות התעופה, הרשות רשאית להציע לשר התחבורה להתקין תקנות בדבר תעריפי אגרות בדבר השימוש בשדות התעופה או במתקנים, אך הדגיש כי על פי החוק תקנות אלו טעונות אישור הממשלה וועדת הכלכלה של הכנסת.
 
עו"ד גרוסמן שב והדגיש במכתבו לרש"ת כי רשות שדות התעופה מתעלמת מסמכותם החוקית של שר התחבורה, הממשלה וועדת הכלכלה של הכנסת בכך שהיא מחליטה על דעת עצמה ועל פי שיקול דעתה השרירותי על חיובים כספיים חדשים שיוטלו ללא התראה על ציבור סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.
 
מחברת ממן נמסר בתגובה כי "לממן אין שום צד במחלקות בין רש"ת לציבור הלקוחות. לקוח שהודיע כי אינו מתכוון לשלם את האגרה הפסקנו את הפקת החשבוניות עבורו והפנינו אותו להמשך התדיינות מול רש"ת".
 
מחברת סוויספורט נמסר בתגובה כי "חברת סוויספורט אינה חלק ממחלוקת זו. בסוויספורט פועלים על פי הסיכום אליו הגיעו המשלחים ורשות שדות התעופה. הסיכום שהגיעו אליו כל הצדדים הוא כי סוויספורט לא תחייב בדמי הרשאה משלח אשר הודיע בכתב לסוויספורט ולרשות כי אינו מסכים לשלם את דמי ההרשאה".
 
נזכיר כי רשות שדות התעופה הגיבה בעבר לטענות אותן העלה עו"ד גרוסמן ומסרה כי "ככל הגופים המסחריים הפועלים במתקני רש"ת, גם על עמילי המכס חלה חובת תשלום דמי הרשאה לרשות בגין פעילותם המסחרית בתחומה במשך 25 השנים האחרונות. השינוי היחיד שחל כעת הוא בשיטת הגבייה - במקום הגבייה באמצעות המכס תתבצע הגבייה באמצעות מסופי המטען".