נכנס לתוקפו "היטל שיקום" בשיעור 5% על סחורות המיובאות לעיראק

הממשלה הזמנית של קואליציית המדינות הודיעה על החלת "היטל שיקום", בשיעור של 5% (המכונה RECONSTRUCTION LEVY), אשר הוטל על כל היבוא לעיראק. ההיטל נכנס לתוקפו החל מהיום, 15.04.2004.


00:00 ,15.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
הממשלה הזמנית של קואליציית המדינות (CPA) הודיעה על החלת "היטל שיקום", בשיעור של 5% (המכונה RECONSTRUCTION LEVY), אשר הוטל על כל היבוא לעיראק. ההיטל נכנס לתוקפו החל מהיום, 15.04.2004.

עפ"י ההודעה, ה- Coalition Provisional Authority (בקיצור CPA) הוציא הוראת מכס 54, לפיה יוטל היטל שיקום על מרבית היבוא לעיראק, וכי היטל זה יצעיד את עיראק צעד נוסף קדימה לקראת עצמאותה וביסוס שלטון עצמאי בכך שנוצר מקור נוסף של הכנסה שאינו תלוי במכירות הנפט.

היטל המכס החדש עוצב במתכונת אשר תהיה שקופה לכל. מערכת מיחשוב מודרנית תרשום את נתוני הסחורות המיובאים לעיראק בדרכי הים האוויר והיבשה. הרווחים הצפויים מהיטל זה יועברו על ידי שרותי המכס השייכים למשרד האוצר למשרד הפנים ויופקדו בקרן מיוחדת המיועדת לרווחתם של אזרחי עיראק.

ההודעה מציינת כי תחת השלטון הקודם, סחורות מיובאות היו מעוכבות 15-4 ימים עד לשחרורן מהמכס וכעת, תחת שרותי המכס החדשים, ניתן יהיה לשחרר סחורות יבוא בתוך 24 שעות בלבד, ויונהגו תשלומי מכס אחידים בכל המדינה. משרד הפנים העיראקי ושרותי המכס החדשים מפיצים באמצעות עלונים את הוראות המכס החדשות לכל היבואנים.

עוד צויין כי רשויות המכס רושמות את כל החברות אשר מסכימות לשלם את ההיטל על בסיס חודשי. יבואנים הבוחרים שלא להרשם על בסיס חודשי יחוייבו בתשלום ההיטל בגבול לפני הכניסה לעיראק.

בנוסף, מספר סחורות וארגונים יקבלו פטור מתשלום ההיטל. הסחורות אשר פטורות מן ההיטל כוללות מזון, תרופות, ציוד רפואי, ספרים, בגדים וכל סחורה אחרת המיובאת למען מטרות הומניטריות. גם ארגונים המעורבים בתהליכי שיקום עיראק, ולא למטרות רווח, כמו קבלנים וקבלני משנה וארגונים בינלאומיים שונים יהיו פטורים גם הם מתשלום ההיטל הנ"ל.

אזרחים עיראקיים, ואזרחי מדינות אחרות הנכנסים לעיראק עם סחורות בעלות ערך מתחת ל-500,000 דינר עירקאי, המיועדות לשימוש אישי ולא למכירה, יקבלו גם כן פטור מתשלום ההיטל.

פרטים נוספים אודות ההיטל ניתן למצוא באתר האינטרנט ה- http://iraqcoalition.org/regulations/index.html#Orders, כמו כן ניתן לקבל מדריך ליבואנים במעבר הגבולות לעיראק.


הידיעה פורסמה באדיבות ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.