מר רפי גבאי החליף את אלי כהן בתפקיד גובה המכס בנתב"ג

מר אלי כהן עוזב את תפקיד גובה מכס נתב"ג לאחר 4 שנים בתפקיד. לפני כן, כיהן מר כהן במשך 13 שנים כמנהל המע"מ. בסה"כ מילא אלי כהן שורת תפקידים לאורך 45 שנות עבודה, במגוון התפקידים בכל שטחי המכס והמע"מ


00:00 ,01.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מר אלי כהן פורש מתפקידו לאחר 4 שנות פעילות בתפקיד גובה המכס בנתב"ג ולאחר 45 שנות עבודה במגוון תפקידים באגף המכס והמע"מ

מר אלי כהן עוזב את תפקיד גובה מכס נתב"ג לאחר 4 שנים בתפקיד. לפני כן, כיהן מר כהן במשך 13 שנים כמנהל המע"מ. בסה"כ מילא אלי כהן שורת תפקידים לאורך 45 שנות עבודה, במגוון התפקידים בכל שטחי המכס והמע"מ.

אלי כהן מתאר את תפקידו האחרון כתפקיד מאד מרכזי, מורכב ומרתק, כאשר השדה עובד 24 שעות ביממה באינטנסיביות רבה, שוחקת ומורכבת. לדבריו, התפקיד הינו בינלאומי, חובק עולם, כרוך בטיפול במטעני יבוא ויצוא, בלדרות ובתנועת נוסעים. "במשרד בנתב"ג עובדים קרוב ל- 200 עובדים ומכאן המורכבות הרבה", הוסיף.

מר אלי כהן משמש גם כמרצה במכללה לרואי חשבון ויועצי המס, מוכר בכל החוגים של ראיית חשבון, עורכי דין ויועצי מס. אלי כהן יוצא לתקופת צינון, לפני פניה לאחד המגזרים בהם הוא מוכר ושם, לטענתו, יוכל לתרום.

מר רפי גבאי החליף את אלי כהן בתפקיד גובה המכס בנתב"גאמיר שני (בתמונה), יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים בירך את אלי כהן ואמר : "לצערנו את תקופת כהונתך ניתן לאפיין בעיקר בחוסר שקט תעשייתי, שביתות ועיצומים, שבהם נאלצה תחנת נתב"ג להתמודד עם שורה של בעיות מכסיות ותפעוליות רבות אשר השאירו משקעים רבים הן בקרב ציבור היבואנים והן בקרב סוכני המכס".

אמיר שני הוסיף : "עם פרישתך מתפקיד גובה מכס נתב"ג ברצוני להודות לך בשמי, בשם הנהלת הארגון ובשם כל חברי ארגון התאגידים על שיתוף הפעולה לו זכינו ממך ומעובדי מכס נתב"ג במהלך תקופת כהונתך כגובה.

אין כל ספק כי תקופת כהונתך כגובה תיזכר כאחת התקופות הקשות במערכת יחסי העבודה במשק בכלל ובעימותים המתמשכים עם עובדי המדינה בפרט, אולם יחד עם זאת ולמרות הבעיות, הצלחת לתרום רבות בדרכך הצנועה ונאמנותך הרבה להידוק קשרי העבודה של סוכני המכס עם מערך המכס בלוד ועל כך תבוא על הברכה".

מר רפי גבאי, גובה המכס החדש, נכנס היום לתפקיד. מר אמיר שני הוסיף דברי ברכה לגובה החדש ואמר: "אתה נכנס לאחד התפקידים החשובים במערך סחר החוץ הישראלי. המשק עובר בתקופה האחרונה טלטלה עזה אשר בעקבותיה נפגעה קשה מערכת יחסי העבודה בין המגזרים . אנו תקווה כי תדע להנהיג את מכס נתב"ג באופן מקצועי ולהתגבר באומץ על הבעיות הרבות מבית ומבחוץ".