מערכת היצוא החדשה: מעל ל-1,000 רשימונים בשעות הבוקר

במהלך שעות העבודה הראשונות עברו דרך המערכת מעל אלף רשימוני יצוא, כ-600 מהם בנתב"ג בלבד. שלמה שרון: המערכת עובדת טוב משחשבנו, צריך לתת לה עוד זמן בשביל שנוכל להתייחס לפעילותה כראוי


00:00 ,15.07.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במהלך שעות העבודה הראשונות עברו דרך המערכת מעל אלף רשימוני יצוא, כ-600 מהם בנתב"ג בלבד. שלמה שרון: המערכת עובדת טוב משחשבנו, צריך לתת לה עוד זמן בשביל שנוכל להתייחס לפעילותה כראוי
 
מעל ל-1,000 רשימוני יצוא עברו במהלך שעות הבוקר באמצעות מערכת היצוא המשודרגת שנכנסה היום לפעילות.
 
בשעה 08:00 הבוקר הורם המסך ממערכת המכס המשודרגת ביצוא. במהלך שעות העבודה הראשונות עברו דרך המערכת מעל אלף רשימוני יצוא, כ-600 מהם בנתב"ג בלבד והשאר בנמלי הים.
 
למעט שורה של תקלות מינוריות, הנובעות מחוסר מוכנות אצל מספר חוליות במערכת, נוצרו לחצים נקודתיים אשר נפתרו בהדרגה. עם חלוף השעות החלה המערכת להתייצב ולהזרים נתונים בין כל החוליות לשביעות רצון מלאה של המכס.
 
שלמה שרון, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל, התייחס בשיחה עם מערכת port2port לעליית המערכת לאוויר ואמר כי ברמה האופרטיבית –טכנית המערכת עלתה יפה והדברים זורמים. שרון הוסיף כי המכס משתף פעולה ועומד לפי שעה בהתחייבויותיו וכי כרגע לא מסתמנת פגיעה ביצוא. שרון הוסיף וציין כי "הדברים נראים כעת יותר טוב ממה שחשבנו אך צריכים לתת למערכת עוד זמן בשביל שנוכל להתייחס לפעילות שלה כראוי".
 
נזכיר כי מערכת היצוא המשודרגת אמורה ליצור תשתית ממוחשבת חדשה אשר תעמיד את מערך היצוא הישראלי בקדמת הסחר העולמי, לנוכח כל המשימות המוטלות לפתחו של מערך המכס הישראלי. המערכת אמורה לתת מענה לזרימה החופשית של היצוא הישראלי תוך שיפור וייעול תהליכי היצוא, ובמקביל לאפשר פיקוח ואכיפה של הדרישות המחמירות בסחר העולמי, מתוך כוונה למנוע פגיעה אסטרטגית ביצוא הישראלי.
 
במינהל המכס ביקשו להדגיש כי הצלחת תהליך הטמעת מערכת היצוא החדשה תלויה במידה ניכרת בשיתוף הפעולה המלא של היצואנים, סוכני המכס, מינהל המכס, וכן כל הגורמים האחרים הלוקחים חלק בתהליך.