עובדי משרד החקלאות שובתים היום

זאת על רקע הכוונה להפנות למיקור חוץ חלקים נרחבים מעבודות המשרד כגון הביצוע בדירות ואישור יצוא ויבוא תוצרת חקלאית וכן את השירותים הווטרינריים. ההסתדרות: צעדים חד צדדיים וללא כל הידברות


14:28 ,25.07.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

כ-1,800 עובדי משרד החקלאות בכל הארץ שובתים היום על רקע המגמה המתמשכת של הנהלת המשרד והאוצר לפגוע בעובדים ולהפנות למיקור חוץ חלקים נכבדים ממטלות משרד החקלאות.

 

בין היתר, בכוונת הנהלת משרד החקלאות להפנות למיקור חוץ את משימות השירותים להגנת הצומח ולביקורת בכל הקשור לביצוע בדיקות ואישור יצוא ויבוא תוצרת חקלאית וכן את השירותים הווטרינריים בכל הקשור למיגור מחלת הברוצלה בקרב עדרים ובטיפול במחלת הסלמונלה בלולים. 

 

בנוסף לכך העובדים מוחים על גרירת רגליים מצד המדינה בכל הקשור לחתימה על הסכם קיבוצי לעובדי היחידה לאכיפה וחקירות (יחידת הפיצו״ח) ועל כוונת הנהלת המשרד להעביר את מינהל המחקר לצפון. צעדים אלו מתבצעים באופן חד צדדי וללא כל הידברות עם נציגות העובדים.

 

השביתה כוללת את השירותים להגנת הצומח, מינהל המחקר, שירותים וטרינריים, מחוזות, חשבוּת, מטה משרד החקלאות ויחידת הפיצו״ח. יצוין כי מקרי חירום יופנו לוועדת חריגים. בשביתה ישתתפו כל עובדי המשרד: עובדי דירוג ודרגה, עובדי חוזי, סטודנטים ומשפטנים.

 

יו״ר הוועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, אינה שמרלין, ציינה: ״לצערי הנהלת המשרד מבצעת צעדים חד-צדדיים ללא מו״מ אמיתי עם נציגות העובדים וללא התחשבות בנו ובדרישותינו. נמשיך לעמוד על הזכויות המגיעות לעובדי המשרד כדי לשמור על שוויון ותנאי העסקה הוגנים״.

 

לצד יו״ר הסתדרות עובדי המדינה אריאל יעקובי עובדי משרד החקלאות מלווים על ידי המזכיר הארצי מהסתדרות עובדי המדינה רן קופל.