השרה רגב: לא צפויים שיבושים משמעותיים בהגעת סחורות מהמזרח הרחוק

שרת התחבורה מירי רגב שמעה בהערכת מצב מנציגי רספ״ן וחנ״י כי כל הנמלים שומרים על שגרת חירום למעט נמל אילת שחווה ירידה בפעילות בעקבות הפרת חופש השייט בים האדום. יו״ר חנ״י: ״הנמלים ערוכים ומתורגלים להתפתחויות בצפון״


10:50 ,11.01.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

ההתפתחויות בגיזרה הצפונית, הזירה בים האדום, ההיערכות למזג האוויר ושורת נושאים נוספים עמדו במרכזה של הערכת מצב שקיימה השבוע שרת התחבורה מירי רגב, יחד עם השר במשרד המשפטים דוד אמסלם, סגן השרה אורי מקלב, נציב שירות המדינה פרופ2 דניאל הרשקוביץ ומנכ״ל משרד התחבורה משה בן זקן. 

 

בהערכת המצב השתתפו מנכ״לים ויושבי ראש של הרשויות וחברות התשתית של משרד התחבורה, במטרה לוודא את שימור הרציפות התפקודית בצל אתגרי התקופה ועדכונים שוטפים על פערים הדורשים מענה. השרה הציגה בדיון את האתגרים העיקריים כתוצאה מהמשך המערכה בדרום, שיקום תשתיות התחבורה שנפגעו והטיפול במפונים. רגב התייחסה להגנה האקטיבית בזירה הצפונית והתרחישים של ניסיונות פגיעה במתקנים אסטרטגיים והפסקות חשמל ממושכות. 

 

בדיון נסקרה ההיערכות מפני פגעי מזג האוויר וסכנת השטפונות בכבישים, הפיילוט שימנע את כניסת הרכבים לאיזור השטפונות וההיערכות לתקציב 2024.

 

מנהלי רש״ת ורת״א עדכנו על התיאום ההדוק עם עם פיקוד צפון וחיל האוויר, כמות הנוסעים בנתב״ג שעולה בהדרגה והחברות האירופאיות הגדולות שחזרו לטוס לישראל. בגזרה הימית הודיעו נציגי רספ״ן וחנ״י כי כל הנמלים שומרים על שגרת חירום למעט נמל אילת שחווה ירידה בפעילות בעקבות הפרת חופש השייט בים האדום. שרת התחבורה העירה כי הפרסומים על חברות שהפסיקו לשוט לישראל מופרזים וכי לא צפויים שיבושים משמעותיים בהגעת סחורות מהמזרח הרחוק. ״הנמלים ערוכים ומתורגלים להתפתחויות בצפון״, אמר יו״ר חברת נמלי ישראל. 

 

בישיבה עלתה גם סוגיית המחסור בעובדים הזרים בחברות התשתית והכוונה להעביר הצעת מחליטים ייחודית של משרד התחבורה לפתרון הסוגיה. עוד עלה בדיון כי התחבורה הציבורית חזרה לשירות מלא, לצד הפעלת השירות למפונים ומוניות שגויסו למערך. ביחס לרכבת ישראל צויין כי כי היא חזרה לפעול בכל המקומות למעט שדרות, הרכבת הקלה חזרה לתפקוד מלא והעבודות שחזרו להתבצע ברוב הרשויות, לצד שורה ארוכה של פרויקטים תחבורתיים שהושלמו בירושלים לפני עוד בטרם הזמן שנקבע. ניתנה סקירה ביחס לתכניות היום שאחרי ביחד עם מנהלת תקומה בדגש על כך שכל העבודות יתבצעו דרך חברות התשתית של המשרד. 

 

שרת התחבורה מירי רגב: ״משרד התחבורה מתחילת הלחימה שומר על הרציפות התפקודית באוויר ובים וביבשה בשגרה ובחירום. משרד התחבורה פועל החל מבוקר שמחת תורה ומעניק את השירות לאזרחים וככל שנדרש לחיילים. המשך פיתוח התשתיות חיוני להנעת המשק. אנו עמלים לבנות את המחר של מדינת ישראל ובכמה שפחות בירוקרטיה. ניצול התקציב של השנה האחרונה מעיד כי המשרד פועל ללא לאות לטובת כלל האזרחים״. 

 

סגן שרת התחבורה אורי מקלב: ״נעשית כאן עבודה יוצאת דופן. אני מקבל הרבה פידבקים מהציבור על השירות המקצועי שמעניק המשרד לאזרחים מתחילת המלחמה. אנחנו עובדים בימים אלה על גיוס נהגים לתחבורה הציבורית מקרב האוכלוסייה החרדית שתחפה על המחסור בנהגים פלסטינים. זו בשורה אמיתית לכלל הציבור״.

 

מנכ״ל משרד התחבורה והבטיחות בדרכים משה בן זקן: ״משרד התחבורה פועל בשיתוף פעולה מלא עם הנציבות וכלל משרדי הממשלה. כשבעים מיליארד שקלים מתקציב משרד התחבורה עליו נלחמה השרה רגב מומשו לטובת האזרחים וזה מעיד על הכל. יש לנו קשר רציף עם כל חברות הבת ברמה היומיומית על מנת לממש את המדיניות של שרת התחבורה ולשפר את המציאות במדינה, והשירות לאזרחים תוך שמירה על רציפות תפקודית למרות שגרת החירום. המשל״ט של המשרד מסייע לכל משרדי הממשלה, תוך כדי תנועה אנחנו עושים תחקיר מבצעי במטרה לשפר את השירות עוד יותר למרות מצב הלחימה״.