משרד הבריאות: אנו מתגברים את תחנת הסגר אשדוד

על פי דוברות משרד הבריאות תחנת הסגר אשדוד מתוגברת ברמה ארצית ומחוזית וזאת באמצעות ניתוב תיקים מאשדוד להמשך טיפול בתחנות הסגר אחרות, הסטת מפקחים לטובת תגבור הפיקוח ביבוא, מתן עדיפות לטיפול בשחרור משלוחים טריים ומוצרי חלב ועוד


10:34 ,05.05.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות מכתבו של אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים של סוכני המכס, לד״ר שרון אלרעי פרייס, ראש שירותי בריאות הציבור, בנוגע לעיכובים המתמשכים בשחרור מטעני מזון מתחנת הסגר אשדוד, התקבלה תגובת משרד הבריאות בה נמסר כי ״לנוכח העיכובים הקיימים בתחנת הסגר אשדוד עקב פרישת עובדים לגמלאות והעדר קליטה של כוח אדם חלופי אנו מתגברים את תחנת הסגר אשדוד ברמה ארצית ומחוזית״.

 

על פי דוברות משרד הבריאות התגבור נעשה בדרכים הבאות: ניתוב תיקים מתחנת הסגר אשדוד להמשך טיפול בתחנות הסגר אחרות (חיפה, נתב״ג, ניצנה, מעבר הירדן) בניהול של מנהלת המחלקה ליבוא מזון. הסטת מפקחים ממטה שירות המזון ומפיקוח על ייצור מקומי לתגבור הפיקוח ביבוא. מתן עדיפות לטיפול בשחרור של משלוחים של פרי וירק טרי וכן במשלוחים של מוצרי חלב שמיובאים ביתר שאת בתקופה זו לרגל חג השבועות. הורדה ככל שניתן את הבדיקות האקראיות של משלוחי מזון רגיל.

 

״לסיכום״, נמסר מדוברות משרד הבריאות, ״מפקחי שירות המזון במטה ובמחוז עושים כל מאמץ, במשאבים העומדים לרשותם, על מנת לתת שירות מטבי ובכלל זה תגבור תחנות ההסגר במטרה לקצר את זמני התגובה ולעמוד ב-SLA״.

 

נזכיר כי אמיר שני, יו״ר ארגון התאגידים סוכני המכס, ציין במכתבו כי ״אם בשנים עברו הצליחה מערכת הבריאות להתמודד עם העומס הרב, הרי שהשנה, עקב יציאתם לאחרונה של שני מפקחים לגמלאות, תחנת ההסגר באשדוד סובלת במצבת כוח האדם וקצב שחרור המטענים מהנמל איטי״.

 

״כל עיכוב בשחרור המטענים פוגע לא רק ישירות ביבואנים הנדרשים לספוג עלויות כבדות של אחסנה ועלויות השהייה, אלא גם בעקיפין, בצרכנים אשר ידרשו לשלם מחירים גבוהים עבור המוצרים ברשתות השיווק״.