מחר תכנס לתוקפה אמנה בינלאומית לבקרת הסחר במוצרים אשר עברו תהליכי הנדסה גנטית

אתמול התקבלה הודעה במשרדי ארגון הגג של סוכני המכס שלפיה אמורה להיכנס לתוקף מחר, 11/09/2003 ,אמנה בינלאומית אשר מטרתה לבקר באופן גלובלי תנועת מוצרים אשר עברו תהליכי הנדסה גנטית


00:00 ,10.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
אתמול התקבלה הודעה במשרדי ארגון הגג של סוכני המכס שלפיה אמורה להיכנס לתוקף מחר, 11/09/2003 ,אמנה בינלאומית אשר מטרתה לבקר באופן גלובלי תנועת מוצרים אשר עברו תהליכי הנדסה גנטית (Genetically Engineered Plants, Animals, Etc.). הכוונה לצמחים, בעלי חיים וכד'.

אמנת “International Biosafety Trade Protocol” אומצה במסגרת פרוטוקול קרטגנה ב – 29/01/2000 , אושררה, נכון להיום, על ידי 130 מדינות בעולם. הפרסום מציין כי ארה"ב לא אשררה את האמנה והעדיפה, מסיבות השמורות עמה, לקבל מעמד של משקיף בדיוניי המדינות אשר אשררו אותה.

מאידך, מציין הפרסום כי במסגרת הפרוטוקול הצפוי להיכנס לתוקף מחר תקבלנה המדינות החתומות מידע מוקדם אודות מוצרים מיובאים, אשר עברו, קודם לשיגורם, תהליכי הנדסה גנטית.

הפרוטוקול עוסק, בין היתר, בהובלת משלוחי LMO (כלומר Living Modified Organism), כמו למשל גרעיני סויה ותירס המיועדים לצריכה בייצור סוגי מזון. בנושא זה קובע הפרוטוקול כי משלוחים מסוג זה חייבים להיות מלווים בטפסים מתאימים המצהירים כי המשלוח עלול להכיל: Living Modified Organism.

מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ניסה לברר, במהלך יום האתמול, האם ישראל אשררה את האמנה ומה המשמעות התפעולית מבחינה מכסית, והאם בארץ הנושא הדוקומנטרי ו/או הדיווחים לרשויות מטופל על ידי משרד הבריאות ו/או משרד החקלאות. עד למועד כתיבת הידיעה לא נתקבל מידע בנושא.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.