לשכת התיאום קיבלה שורת החלטות אופרטיביות לקראת השביתה

לשכת התאום הסמיכה את עודד טירה - יו"ר הלשכה לפעול להידברות בין האוצר לבין ההסתדרות ולהפעיל השפעתו כדי שהשביתה תימנע, עד כדי פניה לרוה"מ ולנשיא המדינה; לשכת התאום תפרסם את שמות ראשי הוועדים וכתובתם וכן את שמותיהם


00:00 ,30.10.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
לשכת התאום הסמיכה את עודד טירה - יו"ר הלשכה לפעול להידברות בין האוצר לבין ההסתדרות ולהפעיל השפעתו כדי שהשביתה תימנע, עד כדי פניה לרוה"מ ולנשיא המדינה; לשכת התאום תפרסם את שמות ראשי הוועדים וכתובתם וכן את שמותיהם של ראשי התאגידים וכתובתם, זאת כדי שהניזוקים יוכלו לתבוע ביתר קלות את גורמי הנזק.

לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, שהתכנסה אתמול (29/10) לישיבת חרום הסמיכה את עודד טירה - יו"ר הלשכה לפעול להידברות בין האוצר לבין ההסתדרות ולהפעיל את מלוא השפעתו על מנת שהשביתה המתוכננת ליום ב' תימנע, מדובר גם בפניה לרוה"מ ולנשיא המדינה לפי הצורך.

לשכת התאום החליטה להקים מטה מיוחד שיתאם את הפעילויות. לשכת התאום החליטה לקרוא למנהל המכס והמע"מ - איתן רוב לפתוח לאלתר את היבוא והיצוא לישראל וממנה, חרף השביתה במכס.

לשכת התאום החליטה לפנות לחברי הכנסת במטרה להסביר את עוצמת המשבר במשק ובמגזר העסקי ואת הצורך בניהול מו"מ הנקי משיקולים פוליטיים ואישיים.

כמו כן, החליטה לשכת התאום, כי במקרה של שביתה תבדק האפשרות של הוצאת צווי מניעה נגד השביתה.

לשכת התאום הסמיכה את עודד טירה לפעול בדרך של פניה לממשלה, לאחר שתפרוץ השביתה, להפעיל את סעיף 160 ולהכריז על מצב חרום. זאת בצד הגשת תביעות אישיות נגד הוועדים שיגרמו נזק לתעשייה ולמגזר העסקי כולו, התביעות יוגשו לבית המשפט המחוזי.

לשכת התאום תפרסם, במקרה של שביתה, את שמות ראשי הוועדים וכתובתם וכן את שמותיהם של ראשי התאגידים וכתובתם, זאת כדי שהניזוקים יוכלו לתבוע ביתר קלות את גורמי הנזק. כמו כן הועלתה הצעה לשקול בהמשך גם צעד של השבתת מגן של המגזר העסקי.

בישיבה נכחו בין השאר: אבי אלה – נשיא התאחדות המלונות; זאב וינר – נשיא ארגון העצמאים; יהודה אלחדיף – נשיא התאחדות המלאכה והתעשייה; יוסי ליאב – יו"ר האיגוד הכלל ארצי של מפעלי האחזקה והנקיון; שרגא ברוש – יו"ר מכון היצוא; אריה זיף – סגן נשיא לשכות המסחר; אורי יהודאי – יו"ר התאחדות התעשיינים בצפון; רימון בן שאול – יו"ר ועדת הכלכלה בהתאחדות התעשיינים; אייל מלמוד – יו"ר איגוד המשתמשים בתובלה ימית; אלי יפה – יו"ר ועדת האנרגיה בהתאחדות התעשיינים; יורם גבאי – יו"ר פעילים ודוד אדמון – חבר נשיאות לשכות המסחר.