יבואנים וסוכני מכס מתלוננים על עיכובים בתחנת ההסגר בנמל אשדוד

במהלך הימים האחרונים התקבלו במזכירות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים שורה ארוכה של תלונות בגין עיכובים חסרי תקדים בהתרת סחורות מתחנת ההסגר באשדוד


00:00 ,16.03.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
במהלך הימים האחרונים התקבלו במזכירות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים שורה ארוכה של תלונות בגין עיכובים חסרי תקדים בהתרת סחורות מתחנת ההסגר באשדוד. עקב כך החליט מנכ"ל הארגון, ברי פינטוב, לשגר מכתב דחוף אל ד"ר דורית ניצן קלוסקי, מנהלת שירות המזון והתזונה הארצי במשרד הבריאות.
 
במכתבו ציין ברי פינטוב כי בשבוע שעבר הוא ביקר בתחנת ההסגר בנמל אשדוד בכדי לעמוד על היקף הבעיה ואכן הסתבר כי התיאורים בגין העיכובים מהווים רק "קצה קצהו של קרחון".
 
"זה עלול לחזור כבומרנג להנהלת משרד הבריאות, אותה רואים היבואנים כאחראית בלעדית לא רק להעדר כוח אדם בתחנה, אלא גם ובעיקר בשל האדישות הרבה למצבם של היבואנים המוצאים עצמם נאלצים לשלם סכומי כסף כבדים בגין אחסנת יתר בנמלים ותשלומי השהייה כבדים לחברות הספנות, בגין אי השבת המכולות במועד לחזקתן של חברות הספנות", כתב.
 
ציבור סוכני המכס רואה את המתרחש בתחנת ההסגר באשדוד בדאגה, כתב פינטוב וציין כי זה נובע, לא רק בשל העדר קרן אור ותקווה לשיפור כלשהו בתנאי העבודה ההופכים מדי יום ביומו לבלתי אפשריים, אלא גם ובעיקר בשל העדר כל מעורבות מצד הנהלת שרות המזון הארצי והנהלת משרד הבריאות בניסיונות לפתור את המצוקה.
 
"ניראה כי שימור המצב הקיים, מהווה לצערנו כלי משחק בידי הפקידות במשרד הבריאות, המשחקת משחק ציני על גבם של היבואנים וסוכני המכס. את מאבקי הכוח בין הגורמים השונים במשרד הבריאות יש להשאיר לימים פחות בעייתיים ובהווה לתת את התמיכה המירבית למנהל תחנת ההסגר העושה מאמצים בלתי אנושיים כדי לעמוד בלוחות זמנים, אולם לצערנו ללא הצלחה".
 
את מכתבו סיכם מר פינטוב בציינו כי מאחר וחג הפסח מתקרב ולכן מן הראוי היה שמישהו במשרד הבריאות היה נותן את הדעת לתגבור מערך העובדים בתחנת ההסגר כצעד בונה אמון כלפי היבואנים אשר נקעה נפשם מדרך התייחסות הנהלת משרד הבריאות כלפי התחנה.
 
המכתב נשלח עם העתקים למר בועז לב - משנה למנכ"ל משרד הבריאות, ד"ר שרף - מנהל בית החולים ברזילי, ומר חיים עוז מאיגוד לשכות המסחר.
 
 
ממשרד הבריאות נמסר בתגובה כי בעקבות פרשת "רמדיה" והמחיר הטרגי שגבתה, אין למשרד כל כוונה להתפשר על איכות הבדיקות שנעשות לתחליפי מזון לתינוקות. לנוכח הוראת השעה מודע משרד הבריאות לקשיים הנגרמים ליבואנים, ומשרד הבריאות עושה הכל כדי לצמצם נזקים אלה.

בשל כך פנה משרד הבריאות למשרד האוצר מספר פעמים במהלך החודשים האחרונים, בדרישה להגדלת הפיקוח על המזון והוספת פקחים, אולם משרד האוצר השיב בשלילה לבקשה זו, על אף שהובהר למשרד האוצר מספר פעמים על המצוקה הרבה בשחרור סחורות מהנמלים.