יבואני מזון: תוך כשבוע צפוי מחסור במוצרי מזון רפואי לתינוקות

מחר ייערך כנס חירום של ענף המזון באיגוד לשכות המסחר בהשתתפות עשרות יבואני ויצרני מזון, בו יוחלט על הצעדים המעשיים שבהם ינקוט ענף המזון


00:00 ,03.06.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מחר ייערך כנס חירום של ענף המזון באיגוד לשכות המסחר בהשתתפות עשרות יבואני ויצרני מזון, בו יוחלט על הצעדים המעשיים שבהם ינקוט ענף המזון
 
בהמשך להתרעותיהם של יבואני המזון על הסכנה הטמונה בעיכוב הכנסת מזון מיובא לישראל, יבואני מזון רפואי לתינוקות החברים בלשכת המסחר מוסרים שבתוך כשבוע צפויים להיות מורגשים חוסר במוצרי מזון רפואי לתינוקות בבתי החולים, בקופות החולים ובבתי המרקחת. המדובר, במוצרי מזון רפואי החיוני לבריאותם של תינוקות חולים - עבור חלק ממזונות אלו אין לתינוקות חלופה אחרת להזנה.
 
לדברי היבואנים, לאור שינוי דפוסי הפעולה של עובדי משרד הבריאות כלפי מזון מיובא, ובכלל זה גם מזון רפואי לתינוקות, רצף הייבוא של מוצרי מזון רפואי לתינוקות נפסק והמלאים הולכים ונגמרים.
 
מדובר במזון רפואי לתינוקות המטפל במחלות כגון: PKU, אלרגיה לסוגי מזון שונים, ריפלוקס ומחלות מטבוליות שונות.
 
כזכור, לפני מספר שבועות החליטה פרקליטות המדינה להגיש כתבי אישום נגד נושאי משרה במשרד הבריאות לעניין "פרשת רמדיה". בעקבות כך עובדי משרד הבריאות שינו את דפוסי הפעולה בהם נהגו עד כה, בתחנות ההסגר ובנמלים.
 
איגוד לשכות המסחר יקיים מחר כנס חירום, בהשתתפות עשרות יבואני ויצרני מזון, בו יוחלט על הצעדים המעשיים שבהם ינקוט ענף המזון על מנת לטפל במצוקה הקשה שנקלעו אליה בתקופה האחרונה בעל כורחם.
 
בין המשתתפים בכנס החירום עו"ד אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, ד"ר בועז לב, המשנה למנכ"ל משרד הבריאות, עו"ד שלמה שרון, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, וכן יבואני מזון וחברי ועד ענף המזון ויבואני מזון לתינוקות.
 
בהקשר הזה, אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, פנה כבר בשבוע שעבר בדחיפות לעו"ד מר מני מזוז, היועץ המשפטי לממשלה, ודרש את התערבותו: "מחובתך להוציא הנחיות ברורות לעובדי משרד הבריאות כיצד לנהוג בנמלים. נושאי משרה הצפויים לתביעה פלילית מוכרחים לדעת כיצד עליהם לנהוג על מנת לעמוד בחובת הזהירות המוטלת עליהם בהתאם לחוק. זוהי זכותם וזו גם חובתו של כבודו להשכיל אותנו בתחום זה."