התקנות ליבוא חומרי אריזה מעץ ייכנסו לתוקף במדינות האיחוד האירופי בתחילת מרץ

יישום האמנה ISPM No. 15 ייכנס ככל הנראה למדינות הקהילייה האירופאית בתאריך 01/03/2005. המדובר באמנה הקובעת סטנדרטים בכל הקשור באריזות עץ


00:00 ,30.01.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

כידוע, רשויות הגנת הצומח במדינות שונות דורשות טיפול באריזות עץ (משטחים, קופסאות, תופי כבלים), זאת לאחר שנתגלו נגעים באריזות עץ שהגיעו עם משלוחים מסחריים. מדינות אלו דרשו באמצעים שונים להבטיח כי אריזות עץ יגיעו נקיות מנגעים. לצורך כך, נבנה תקן וולונטרי ע"י ה- IPPC (האמנה הבינלאומית להגנת הצומח) המנחה את המדינות השונות החתומות על האמנה, כיצד לנהוג ביבוא חומר אריזה מעץ. התקן (ISPM No. 15) מחייב טיפול בחום או במתיל ברומיד וסימון של אריזת העץ בלוגו ייחודי המאשר כי העץ טופל בהתאם לדרישות התקן
 
על פי המידע שהגיע למזכירות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, יכנס יישום האמנה ISPM No. 15 - למדינות הקהילייה האירופאית בתאריך 01/03/2005. המדובר באמנה הקובעת סטנדרטים בכל הקשור באריזות עץ. טרם ברור האם החלת החוק האירופאי בנושא יהיה לפי מועד הנפקת שטר המטען או מועד הגעת המטען ליעדו – נמל אירופאי.
 
על פי המידע, הנחיית השוק האירופאי EU Directive 2004/102/EC קובעת כי על אריזות העץ להיות מסומנות באותיות "DB" בנוסף לסימון הרגיל - IPPC marking. מאחר וכך, הדבר מהווה סטייה מהאמור באמנה ויוצר למעשה מצב שבו אריזות עץ לאירופה תהיינה מסומנות באופן שונה מאריזות המיוצאות למדינות אחרות אשר אשררו את האמנה.
 
למידע נוסף, ניתן להיכנס אל אתר אינטרנט קנדי המכסה את נושא אריזות העץ. האתר מקדיש מידע רב לכל אחת מהמדינות אשר אימצו את האמנה. להלן הקישור:
http://www.inspection.gc.ca/english/plaveg/for/cwpc/ispm15e.shtml