המסופים העורפיים: תביעה כנגד המדינה בגין סחבת

המדינה הגישה מאז 2004 כ-11 בקשות לדחיית יישום המלצות הצוות הבינמשרדי. בקרוב תוגש תביעה בגובה 18 מיליון שקל בגין התנהגות רשלנית של המדינה ושל הגופים הכפופים לה


00:00 ,12.11.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

המדינה הגישה מאז 2004 כ-11 בקשות לדחיית יישום המלצות הצוות הבינמשרדי. בקרוב תוגש תביעה בגובה 18 מיליון שקל בגין התנהגות רשלנית של המדינה ושל הגופים הכפופים לה
 
ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ועותרים נוספים הגישו לבית המשפט העליון, באמצעות עורכי הדין שמואל גרוסמן ורועי גלעד, בקשה דחופה לקיום דיון בעתירה בנושא הקמת מסופי מטען מחוץ לנתב"ג, זאת עקב הפרת המדינה את התחייבויותיה בפני בית המשפט העליון.
 
העותרים טוענים בבקשה כי למרות הצהרת המדינה בפני בית המשפט העליון לפני יותר מ-4 שנים, בחודש ספטמבר 2004, כי היא מתחייבת לפעול ללא דיחוי ליישום המלצות הצוות הבינמשרדי בדבר הקמת והפעלת מסופים חיצוניים, נראה כי אין בכוונתה של המדינה ליישם את המלצות הצוות הבינמשרדי, וללא התערבותו של בית המשפט קיים חשש כבד כי יום הקמתם והפעלתם של המסופים החיצוניים הולך ומתרחק, כל זאת תוך הפרת הבטחות והתחייבויות על ידי המדינה כלפי העותרים וכלפי בית המשפט וגרימת נזקים ממשיים לעותרים.
 
עורכי הדין שמואל גרוסמן ורועי גלעד מציינים בבקשה כי מאז הצהרת המדינה בחודש ספטמבר 2004 בדבר יישום המלצות הצוות הבינמשרדי ללא דיחוי, הגישה המדינה כ-11 בקשות להארכות מועד ליישום המלצות הצוות הבינמשרדי, בסך כולל של כ-810 יום בנוסף למועדים שהוקצבו לה על ידי בית המשפט. 
 
כזכור, עו"ד שמואל גרוסמן ועו"ד רועי גלעד פנו לאחרונה במכתב מקדים אל מנכ"ל משרד התחבורה, מר גדעון סיטרמן, מנכ"ל משרד האוצר, מר ירום אריאב, מנכ"ל רשות שדות התעופה, מר קובי מור, וכן אל ראש מינהל המכס, מר דורון ארבלי, לפיו בדעתם להגיש כנגד הגופים בראשם הם עומדים תביעת פיצויים בגובה 18 מיליון שקל בגין רשלנות של מדינת ישראל והפרת הבטחות שלטוניות.
 
לטענת העותרים, עליהם נמנים, בין היתר, ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל וכן חברת עמית,  טרנסכלל סחר (כיום UTIישראל), פלטרנספורט, ציאור, מליליין, אבי-עד, רות קרגו, אלדן מטעני 2000, אמקס וחברות נוספות, כי נגרמו להם עד כה נזקים רבים הנאמדים בסך של 18 מיליון שקל, וזאת עקב התנהלות רשלנית במעשים ובמחדלים, ונקיטת סחבת בלתי נסבלת בכל הקשור להפעלת מסופי מטען חיצוניים בסמוך לנתב"ג.