הוראת נוהל חדשה לציון המקור ביצוא טובין למדינות אפט"א

המהנדס דוד חורי, ממונה יחידת יצוא/כללי מקור באגף המכס, פירסם אתמול הוראת נוהל שנערכה על ידו, בנוגע למרכיבים טכניים שיש לכלול ביישום פרוטוקול B בהסכם הסחר בין ישראל למדינות אפטא ונספחים II להסכמים הבילטרליים לסחר במוצרי חקלאות


00:00 ,21.06.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

ממשלת ישראל והרשויות המוסמכות של מדינות אפט"א הגיעו להסדר הקובע כי ביצוא טובין המיוצאים מישראל, במסגרת הסכם הסחר בין המדינות וההסכמים הבילטראליים לסחר במוצרי חקלאות, ואשר מכוסים בתעודת תנועה EUR-1 או בחשבון הצהרה מוגבל או בהצהרת יצואן מאושר, יש לציין את שם העיר או הישוב או אזור התעשייה ואת מספר המיקוד שבו רכשו הטובין את מעמד המקור.
 
בענין זה פירסם אתמול המהנדס דוד חורי, ממונה יחידת יצוא/כללי מקור באגף המכס, הוראת נוהל שנערכה על ידו, בנוגע למרכיבים טכניים שיש לכלול ביישום פרוטוקול B בהסכם הסחר בין ישראל למדינות אפטא ונספחים IIלהסכמים הבילטרליים לסחר במוצרי חקלאות לצורך ציון מקום קבלת מעמד מקור במסמכי העדפה ביצוא מישראל.
 
חורי ציין שהסדר זה אינו פוגע בעמדות הצדדים, בנוגע ליישום ההסכמים. כמו כן, מובהר בזאת כי שלא בדומה לעמדת ישראל, מדינות אפטא אינן רואות במקומות שבאזורים שנוספו לישראל או שהובאו תחת מנהל ישראלי מ-1967 כאזורים הכלולים בהסכמים למטרות הטבות המכס.
 
הוראת הנוהל תיכנס לתוקפה ב- 1 יולי 2005. חורי ציין כי הוראות אלה יחולו על כלל היצואנים המייצאים למדינות אפט"א במסגרת ההסכמים שלעיל ויש להיערך ליישומם בכדי למנוע תקלות במדינות היעד.
 

הוראת הנוהל נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.

File 1