הודו החילה נוהל דיווח מניפסטים מוקדם ביבוא

על פי מקורות זרים, ממשלת הודו החליטה בתחילת השבוע על החלת נוהל דיווח מוקדם למטעני היבוא למדינה. הנוהל החדש יכנס לתוקף ב– 18 בפברואר 2004. עקרונות נוהל הדיווח המוקדם אותו אימתה הממשלה ההודית, הם כלהלן


00:00 ,08.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
על פי מקורות זרים, ממשלת הודו החליטה בתחילת השבוע על החלת נוהל דיווח מוקדם למטעני היבוא למדינה. הנוהל החדש יכנס לתוקף ב– 18 בפברואר 2004. עקרונות נוהל הדיווח המוקדם אותו אימתה הממשלה ההודית, הם כלהלן :

בהובלות ימיות המתארכות מעל ארבעה ימים מנמל הפקידה האחרון, אותו פקדה האונייה, חלה חובת הגשת המצהר 48 שעות לפני מועד הכניסה לנמל הודי. להובלות הקצרות מארבעה ימים, מועד הגשת המצהר, לפחות, 10 שעות לפני מועד הכניסה לנמל בהודו.

לגבי טיסות אשר אורכן מעל שלוש שעות, מנמל התעופה האחרון אותו פקד המטוס, על חברות התעופה להגיש המצהר שעתיים לפני מועד הגעת המטוס. לגבי טיסות קצרות משלוש שעות, על המצהר להיות מוגש עם הגעת המטוס.

את המצהרים יש להגיש באופן אלקטרוני לתחנות המכס הערוכות לקבל מסרים אלקטרוניים (על פי ההגדרה – EDI - Enabled Customs Stations). במקרים בהם אין לתחנת המכס יכולת קבלת מסרים אלקטרוניים, יש להגיש המצהר על גבי נייר.

עוד נמסר כי על הגשה מאוחרת יחול קנס בשיעור של 50,000 רופיות (1,100 $).

בהתאם להודעת אגף המכס ההודי על חברות התעופה והספנות יהיה, תמורת תשלום אגרה, להירשם ולהצהיר בפני המכס על האדם, בכל אחת מהחברות, אשר יהיה "מורשה חתימה" מטעם החברה לחתום על המצהרים.

בנוסף לחברות התעופה, יוכלו גם משלחים בינלאומיים להגיש מצהרים למכס ולצורך כך על חברות השילוח להירשם במכס ההודי. הרישום, על פי הדיווחים בעיתונות הבינלאומית, החל במהלך השבוע הנוכחי.

לדברי חוגי הובלה בהודו, הנוהל אותו אימצה הודו דומה במהותו לנוהל האמריקאי, אולם בהעדר יכולת מחשוב סבירה, אין ביכולתה של הודו לנתח את כמויות המידע העצומות והדבר יגרור לעיכובים ניכרים בשחרור.

ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס, שמסר את הידיעה, מציין כי המידע הנ"ל התקבל ממקורות בחו"ל ולמרות פניות שערך הארגון אל רשויות המכס ההודי טרם התקבל הצו הרשמי.