בעקבות פסקי הדין "טמפו" ו-"קמור" יוזם ארגון הגג של סוכני המכס מהלך לתקון חוק מסים עקיפים

ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, באמצעות היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד שמואל גרוסמן, יוזם בימים אלו מהלך לתיקון חוק מסים עקיפים באופן שהשבת מס ששולם בטעות, לא תהיה מותנית בהוכחה מצד הנישום כי לא "גלגל" את המס על ציבור הקונים


00:00 ,01.09.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, באמצעות היועץ המשפטי של הארגון, עו"ד שמואל גרוסמן, יוזם בימים אלו מהלך לתיקון חוק מסים עקיפים באופן שהשבת מס ששולם בטעות, לא תהיה מותנית בהוכחה מצד הנישום כי לא "גלגל" את המס על ציבור הקונים.

לפני ימים אחדים ניתנה החלטה של בית המשפט העליון הדוחה בקשה שהגישה חברת "טמפו" לקיים דיון נוסף לפסק הדין שניתן בעניינה לפני מספר חודשים ושבמסגרתו נדחתה בקשתה להחזיר לה מס קניה ששולם בטעות.

עו"ד שמואל גרוסמן מציין כי החלטות בית המשפט העליון בענין "טמפו" ו- "קמור" מעמידות את היבואנים וסוכני המכס בפני מצב דברים קשה ביותר המונע מהם לקבל השבה של מסי יבוא ששולמו בטעות, אלא אם יוכיחו שלא "גלגלו" את מסי היבוא על הקונה. דרישה זו חלה, על פי פסק הדין בנושא "קמור", גם על מס ששלולם לרשויות אגב מחאה.

עו"ד גרוסמן מוסיף כי פסקי הדין תומכים אומנם בגישה על פיה יש לפרש בצמצום את הגנת הגלגול, אך רק מהלך לתיקון חוק מסים עקיפים יהיה בו בכדי לבטל את הגנת הגלגול, למעט המקרים הנדירים שבהם יוכח על ידי רשות המס (ולא ע"י הנישום) כי נתקיימו 2 אלה:
- הנישום מכר את הטובין במחיר שכלל את מלוא היתר.
- הנישום לא סבל כל הפסד או הפחתת רווח עקב תשלום היתר, לרבות הפחתת רווח הנובעת מצמצום היקף מכירות הטובין עקב הוספת מס היתר למחיר.

מאמר מפורט בנושא זה מופיע היום במדור המשפטי באתר (לחץ כאן לקישור). ניתן להעביר התייחסות בנושא אל עו"ד שמואל גרוסמן, באמצעות הדואר האלקטרוני [email protected].