בוטל איסור מתן מידע מוקדם על פקודות מסירה

בעקבות פניה בנושא מטעם ארגון הגג של סוכני המכס, ולאור הלקחים שהופקו מאז הפעלתה, החליטה הנהלת אגף המכס לבטל, בשלב זה, את ההוראה בסעיף ד2/ במכתב מיום 10.2.03, לפיה על סוכני אניה ומשלחים בינלאומיים להמנע ממסירת מידע מוקדם לסוכני מכס על פקודות מסירה לפני הנפק


00:00 ,26.05.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות פניה בנושא מטעם ארגון הגג של סוכני המכס, ולאור הלקחים שהופקו מאז הפעלתה, החליטה הנהלת אגף המכס לבטל, בשלב זה, את ההוראה בסעיף ד2/ במכתב מיום 10.2.03, לפיה על סוכני אניה ומשלחים בינלאומיים להמנע ממסירת מידע מוקדם לסוכני מכס על פקודות מסירה לפני הנפקתן.

לפיכך, מאגף המכס נמסר כי אין מניעה מעתה שסוכני אניה ומשלחים בינלאומיים יעבירו מידע לסוכני המכס הרלוונטיים על משלוחי היבוא שבטיפולם, אף לפני הנפקת פקודת המסירה המתייחסת, כפי שהיה מקובל עד לפרסום ההוראה דלעיל.

יחד עם זאת, ועל מנת למנוע תקלות ושיבושים הנובעים משינויים של הרגע האחרון במבנה המצהר, נשארה בתוקף ההוראה שבסעיף ה' במכתב (מה- 10.02.03) , לפיה סוכני המכס מתבקשים לא להגיש את רשמוני היבוא, לפני קבלת פקודת המסירה המתייחסת.

עוד נמסר כי תקלות שייגרמו בעקבות הגשה מוקדמת של רשמון היבוא, לפני קבלת פקודת המסירה, ייחשבו לליקוי נוהלי שיירשם לחובתו של סוכן המכס.