ארה"ב - החלת חובת הגשה מוקדמת של מצהרים, גם על מגזרי התעופה, הרכבת והיבשה

רשות המכס האמריקאית פרסמה בסוף השבוע שעבר את הצעתה המתוקנת להחלת חובת הגשה מוקדמת של מצהרים, גם על מגזרי ההובלה האווירית, היבשתית והרכבת. ההצעה החדשה לוקחת אומנם בחשבון את מכלול ההערות אשר הוגשו לרשות המכס במהלך ששת החודשים האחרונים, אולם, להערכת דוברי המ


00:00 ,24.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
רשות המכס האמריקאית פרסמה בסוף השבוע שעבר את הצעתה המתוקנת להחלת חובת הגשה מוקדמת של מצהרים, גם על מגזרי ההובלה האווירית, היבשתית והרכבת. ההצעה החדשה לוקחת אומנם בחשבון את מכלול ההערות אשר הוגשו לרשות המכס במהלך ששת החודשים האחרונים, אולם, להערכת דוברי המכס, היא לא תענה על דרישות כל הגופים אשר לקחו חלק בעיצובה.

בכפוף להנחיות החדשות נקבעה מסגרת הזמן אשר במסגרתה יהיה על המובילים להגיש את המצהרים לרשות המכס, כלהלן :

חברות תעופה – 4 שעות לפני מועד ההגעה לארה"ב, למעט מטוסים המגיעים מקנדה, מקסיקו האיים הקריביים, מרכז אמריקה וחלק מיעדים בדרום אמריקה, אשר מהם משך זמן הטיסה קצר מ – 4 שעות.
מאותם נקודות מוצא גיאוגרפיות הדיווח המוקדם ייעשה במועד המראת המטוס.

לרכבות – לא יאוחר משעתיים לפני מועד הגעתן לנקודת הגבול האמריקאי.

לחברות הובלה יבשתית ויצואנים הלוקחים חלק פעיל במערך FAST (Free and Secure Trade System) - המידע יתקבל חצי שעה לפני מועד ההגעה לנקודת המעבר. מובילים יבשתיים אחרים יגישו את הנתונים בנקודות המעבר וימתינו להנחיות מנהל המעבר.

לציבור, נותרו 30 יום ממועד הפרסום ההצעות להגשת תגובות. על פי אופי התגובות שתתקבלנה, יקבע המכס האמריקאי את הנוסח האחרון.

הנהלת המכס התחייבה בפני הקונגרס להגיש את הנוסח הסופי לעיון הקונגרס ב – 15/09/2003 ולפרסם סופית את הנוסח הקובע בתאריך – 01/10/2003 .

תשעים יום לאחר פרסום הנוסח הקובע, יכנס הנוהל לתוקף רשמי (כלומר בתחילת ינואר 2004).


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.