ארה"ב – הוגדר מחדש ערך הטובין לפיו יחושבו הקנסות בגין יבוא מוצרים מזויפים

ייקבעו הקנסות על יבוא מוצרים מזוייפים אך ורק על פי המחיר המומלץ על ידי היצרן, ללא קשר למחיר השוק של המוצר. במהלך החודש האחרון הובאו בפני מזכירות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל שני מקרים בהם הוטלו קנסות על מוצרים


00:00 ,28.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
ייקבעו הקנסות על יבוא מוצרים מזוייפים אך ורק על פי המחיר המומלץ על ידי היצרן, ללא קשר למחיר השוק של המוצר

במהלך החודש האחרון הובאו בפני מזכירות ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינ"ל שני מקרים בהם הוטלו קנסות על מוצרים אשר יוצאו לארה"ב, ממדינות שלישיות, באמצעות אנשי עסקים ישראלים ונמצאו, לכאורה, כמזויפים.

מסתבר, כי הכנסתם של מוצרים מזויפים לשוק האמריקאי גורמת, מדי שנה, לנזקים בשיעור של למעלה מ- 200 ביליון דולר ליצרנים אמריקאיים ולכן הוחלט על החמרת האכיפה. בין היתר, החליטה רשות המכס בארה"ב, בתאום עם משרד המשפטים האמריקאי אשר פועל ביתר שאת לאכיפת חוקי הקניין הרוחני, להחמיר בנושא הקנסות המוטלים על יבוא טובין אשר נמצאו כמזויפים.

רשות המכס האמריקאית פרסמה בשבוע שעבר הבהרות לגבי הקנסות אשר יוטלו על יבואנים בגין יבוא מוצרים מזויפים.

בעבר, הייתה רשות המכס מבססת את ערך המוצרים לצורכי קנס על ערך השוק של המוצרים אשר היה נקבע בהתחשב במחיר המומלץ למכירה על ידי היצרן, (MSRP - MANUFACTURER’S SUGGESTED RETAIL PRICE ), במועד התפישה. בחישוב זה הייתה לעיתים, לטענת רשות המכס, זהות או התאמה כמעט מוחלטת בין מחיר השוק, למחיר המכירה המומלץ על ידי היצרן.

על פי הגישה החדשה, ייקבעו הקנסות אך ורק על פי המחיר המומלץ על ידי היצרן, ללא קשר למחיר השוק של המוצר.

בהודעה אותה פרסמה הרשות, מנמקת הרשות את החלטתה בטענה כי ערך ה – MSRP אינו כולל הנחות בכלל והנחות כמותיות בפרט וערכו גבוה, בשיעור ניכר, ממחיר השוק של המוצר.

ההחלטה החדשה, אשר תיכנס לתוקף ב– 25 לחודש אוגוסט 2003 , תמנע אי בהירות בכל הנוגע לערך אשר לפיו מחושב הקנס.

הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.