ארגון המכס העולמי השלים הכנת המלצות להגשת דיווח מוקדם למטענים ביבוא וביצוא

ארגון המכס העולמי השלים הכנת קובץ המלצות בדבר הגשת דיווח מוקדם של מידע בדבר מטעני יצוא ויבוא בסחר ההדדי בין מדינות ודרכים להגברת שיתוף הפעולה בין ארגוני המכס במדינות החברות בארגון. כזכור, ארגון המכס העולמי מינה בחודש יוני 2002, תת ועדה כדי לנסח את ההמלצות


00:00 ,13.04.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
ארגון המכס העולמי השלים הכנת קובץ המלצות בדבר הגשת דיווח מוקדם של מידע בדבר מטעני יצוא ויבוא בסחר ההדדי בין מדינות ודרכים להגברת שיתוף הפעולה בין ארגוני המכס במדינות החברות בארגון. כזכור, ארגון המכס העולמי מינה בחודש יוני 2002, תת ועדה כדי לנסח את ההמלצות אשר תוגשנה לאסיפה הכללית בחודש יוני הקרוב, לאישור.

ההמלצות חלות על כל אמצעי ההובלה הפועלים במסגרת השרשרת הלוגיסטית ומחילות חובת שידור מוקדם של מידע ממדינה אחת לשניה.

על פי ההמלצות, תחול חובה גורפת על ציבור היצואנים או סוכניהם להגיש לרשות המכס דיווח באמצעים אלקטרוניים של הצהרה מוקדמת – "INITIAL EXPORT GOODS DECLARATION " עוד לפני טעינת הטובין למכולה או לאמצעי ההובלה. במקביל, יגיש גם היבואן הצהרה מוקדמת בדבר הטובין אותם הוא אמור לקבל והצהרה משלימה עם היוודע פרטים נוספים.

בנוסף, היצואן או סוכנו ישלימו את פרטי הדיווח – "COMPLAMENTARY DECLARATION " בשלב מאוחר יותר, לפני מועד הטעינה או לפני מועד ההגעה למדינת היעד, לפי הקריטריונים שנקבעו לאמצעי ההובלה אשר באמצעותם מובלת הסחורה. למשל, ביצוא בים לארה"ב, 24 שעות לפני מועד הטעינה. גם על המוביל (משלח בינלאומי הוגדר לצורך כך כמוביל לכל דבר ועניין), או סוכנו, תחול החובה להגיש דיווח מוקדם.


הידיעה נמסרה באדיבות מר ברי פינטוב, מנכ"ל ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים.