אגף המכס: נוהל קבע חדש להגשת אישורים ורישיונות ביבוא טובין; סוכני המכס מברכים

הנוהל החדש בא להחליף ולשפר את נוהל הגשת האישורים הישן אשר הכביד על התנהלות היבוא בכלל ומוצרים רגישים בפרט. אמיר שני: מינהל המכס ארגון הגג של סוכני המכס ומשרדי הבריאות והגנת הסביבה אימצו נהלי יבוא יעילים. יחזקאל דסקל: צריך להיות אותו הדין לגבי רישיונות יבו


00:00 ,05.05.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

אמיר שני: מינהל המכס ארגון הגג של סוכני המכס ומשרדי הבריאות והגנת הסביבה אימצו נהלי יבוא יעילים. יחזקאל דסקל: צריך להיות אותו הדין לגבי רישיונות יבוא ואישורי יבוא בזמן שחרור הטובין מהמכס
 
ראש מינהל המכס מר דורון ארבלי פרסם אתמול, יום ב', נוהל קבע להגשת אישורים ורישיונות ביבוא טובין. פרסום נוהל הקבע הינו פרי שיתוף פעולה של מינהל המכס, משרד התמ"ת, משרד הבריאות והגנת הסביבה, יחד עם ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר.
 
הנוהל החדש בא להחליף ולשפר את נוהל הגשת האישורים הישן אשר הכביד על התנהלות היבוא בכלל ומוצרים רגישים בפרט.
 
על פי הנוהל המשופר, המועד הקובע לגבי תוקף אישורי היבוא, כמו גם מועד הגשת פטור לפי סעיף 2(ג)2 לצו יבוא חופשי, הינו מועד הגשת רשימוני השחרור לצריכה בישראל. חשיבותו של נוהל העבודה החדש באה לידי ביטוי במיוחד ביבוא מוצרים המוגדרים הכפופים לאישורי אגף הרוקחות, אישור אמ"ר (אביזרים ומכשור רפואי) ואישור הגנת הסביבה.
 
בהודעה אותה פרסם מר אמיר שני, יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, העלה מר שני על נס את שיתוף הפעולה הפורה לו זכה הארגון משרד התעשייה מסחר ותעסוקה, ממשרדי הבריאות והגנת הסביבה בגיבוש נוהל יעיל אשר יאפשר זרימה יעילה של מטענים ויחסוך מקהיליית היבואנים הוצאות כספיות מיותרות ביבוא פריטים למדינת ישראל.
 
במכתב אותו שיגר מר שני לראש מינהל המכס הביע שני את הערכתו הרבה על הפתיחות אותה גילו משרדי הממשלה במהלך הדיונים הרבים ועל הרצון והנכונות ללמוד ולהבין את הבעיות הכרוכות בהפעלת שרשרות אספקה מודרניות.
 
שני גם ציין את תרומתם הרבה של מקבלי ההחלטות במשרד התעשייה מסחר ותעסוקה, אשר הובילו את המהלך, ומשרדי הבריאות והגנת הסביבה אשר השכילו להבין את מכלול הקשיים העומדים בפני קהיליית היבואנים ביישום נהלים המכבידים על הליך היבוא למדינת ישראל. "הגישה הליברלית אותה יישמתם מהווה תשובה הולמת וראויה למשק מודרני המבוסס ברובו על קשר הדוק עם מדינות אחרות."
 
גם יחזקאל דסקל, מנכ"ל איגוד לשכות המסחר, מברך על שיתוף הפעולה בין האיגוד למשרדים השונים, יחד עם זאת הוא נשאר בדעה כי צריך להיות אותו הדין לגבי רישיונות יבוא ואישורי יבוא בזמן שחרור הטובין מהמכס, ואין להטיל קנסות ולהעניש יבואנים שבידיהם אישורים או רישיונות יבוא תקפים, כנדרש על-פי "צו יבוא חופשי", במועד שחרור הטובין המיובאים על-ידיהם מרשות המכס.
 
 
 

File 1