פרידנזון: הושלם בהצלחה מבצע לוגיסטי מורכב לשינוע מתקן אמוניה

הציוד המורכב הגיע מדרום קוריאה באניית מטען כללי מתמחה בעלת מנופים עצמיים וכלל 2 יחידות באורך של כ-38 מטר כ״א ויחידה באורך של 57 מטר ובמשקל 125 טון. המתקן נבנה על ידי חברת SAIPEM במישור רותם עבור חברת חיפה כימיקלים


11:43 ,05.09.2023 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת פרידנזון השלימה פרויקט לוגיסטי מורכב להובלת 3 מגדלים חורגים וציוד נלווה עבור הקמת מתקן האמוניה במישור רותם על ידי חברת חיפה כימיקלים. מתקן האמוניה נבנה בימים אלו בדרום הארץ ומחליף את המתקן הישן שהיה בחיפה ונסגר.

 

המתקן נבנה על ידי חברת SAIPEM - אחת החברות הגדולות בעולם המתמחה בפתרונות בתחום האנרגיה והתשתיות. הציוד המורכב הגיע מדרום קוריאה באניית מטען כללי מתמחה בעלת מנופים עצמיים לפריקה וטעינה וכלל בחלקו 3 מגדלים עם מידות שלא רואים כל יום: שתי יחידות באורך של כ-38 מטר כל אחת ויחידה גדולה ביותר אשר השתרעה לאורך של 57 מטר ומשקלה עלה על 125 טון.

 

לטובת ביצוע ההובלה קבוצת פרידנזון נרתמה למשימה המיוחדת וערכה שלל בדיקות לביצוע כגון בחינת מספר מסלולי הובלה אפשריים, בדיקות מיוחדות לרדיוסי סיבובים וסימולציות ממוחשבות נוספות. הציוד נפרק מהאנייה על גבי ציוד מיוחד של קבוצת פרידנזון - עגלות הידראוליות שעליהם הורכבו ״שולחנות מסתובבים״ (Turn Tables) שיאפשרו תמרון בתוואי הדרך, לוחות פיקוד, היגוי אחורי וכו׳.

 

לאחר הפריקה בוצעו עבודות ריתוך ובניית מתקן מיוחד לעיגון וקיבוע המטען שהותקן ישירות על גבי המטען ולציוד ההובלה של פרידנזון.

 

כמו כן, על מנת לצלוח הובלה ושינוע של מטען כל כך מורכב וחורג היה צורך בביצוע שלל תיאומים מול מספר רב של רשויות אשר בוצעו מבעוד מועד והסרת מכשולים בתוואי הדרך בוצעו לילה לפני ההובלה על מנת לאפשר מעבר בטוח עם המטען.

 

ההובלה המורכבת בוצעה במהלך 2 לילות וכללה ליווי משטרתי מאסיבי שכלל עשרות ניידות ושוטרים, צוותי מכונאים וטכנאים של פרידנזון, רכבי גיבוי, צוותי הנדסה ועוד. בשל אופיו של המטען מהירות הנסיעה עמדה בממוצע על 20 קמ״ש וצוותי פרידנזון תפעלו את הציוד המורכב לאורך כל הדרך.

 

צחי אבניה, מנהל מחלקת הפרויקטים של פרידנזון: ״אנו מברכים על השלמת הפרויקט באופן המוצלח ביותר. קבוצת פרידנזון התפתחה לתחומים רבים בשנים האחרונות ותחום התובלה הכבדה המסורתית והוותיקה שלנו ממשיכה להיות אחד מעמודי התווך של הקבוצה. ניסיון רב שנים וציוד תובלה מיוחד שנמצא אצלנו מאפשרים לנו להתחרות ולבצע תובלה מורכבת למטענים מיוחדים תוך גמישות תפעולית ומקצועיות ללא פשרות. הצוותים שלנו עמלו והתכוננו לאירוע המורכב מספר חודשים. הנהגים, הצוותים וההנהלה הכינו את הקרקע בצורה המיטבית ליום הביצוע וההובלה בוצעה באופן איכותי ועל פי התכניות המוקדמות שהוכנו. ברצוני להודות לכלל הגורמים שנרתמו להצלחת המשימה והפקידו את הציוד החשוב בידינו. אנו מאחלים לחברת חיפה כימיקלים בהצלחה רבה עם המתקן החדש והמתקדם״.