חברת GCX: רכישות בשווי 8.6 מיליון דולר ברבעון השלישי

החברה מדווחת על זינוק של כ-25% בהשוואה לרבעון הקודם ולרבעון אשתקד ועל זינוק של 200% בהיקף ההזמנות מסין. אירית קריאף: ״ממליצים לצרכן הישראלי לבצע את הרכישות בעסקאות בהן המיסוי משולם מראש״


12:31 ,24.10.2018 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת הבלדרות הישראלית GCX, מפרסמת הבוקר את נתוני סחר האון ליין ברבעון השלישי של 2018, המתייחס לרכישות של הציבור הישראלי באתרים הבינלאומיים. הנתונים מתייחסים להיקף הרכישות על ידי לקוחות פרטיים המופצים בישראל באמצעות GCX בלבד.

 

מהחברה נמסר כי הנתון הבולט ביותר ברבעון האחרון הוא זינוק של 25% בהיקף הרכישות בהשוואה לרבעון אשתקד ובהשוואה לרבעון הקודם, והם הסתכמו ברבעון זה בכ-8.65 מיליון דולר. עוד עולה מהנתונים כי היקף ההזמנות מסין זינק בלמעלה מ-200%.

 

מהנתונים שמפרסמת GCX עולה כי ערך עסקה ממוצעת ברבעון השלישי הסתכם ב-54.84 דולר, ירידה של כ-38% בהשוואה לרבעון אשתקד שערך עסקה עמד על 88 דולר בממוצע וירידה של כ-31% אל מול הרבעון הקודם שערך עסקה עמד על 79.19 דולר בממוצע. עולה מהנתונים כי 21.75% מהעסקאות היו בשווי גבוה מ-75 דולר, סכום המהווה את סף החבות במס למוצרים ביבוא אישי, בהתאם לחוק. על פי תקנות רשות המסים רכישות מחו״ל בסכומים גבוהים מ-75 דולר מחויבות במכס ובמע״מ, וכן בעלות דמי טיפול בהתאם לתעריף שמפרסמות חברות השילוח.

 

מהנתונים שנאספו במחלקת המחקר של GCX עולה כי חל זינוק של למעלה מ-200% בהיקף ההזמנות מסין, שעברה את ארה״ב ברבעון זה כיעד מרכזי ליבוא, והן הסתכמו בכ-37% מנתח היבוא בהשוואה ל- 15% מהיבוא ברבעון הקודם. עוד עולה מהנתונים כי כ-35% מהרכישות נעשו באתרי סחר שמקורם בארה״ב, ובכלל זה eBay, אמזון ואחרים. 19% מההזמנות נעשו מאתרים בריטיים, לרבות מותג האופנה הפופולרי בישראל ASOS. נתון זה מהווה ירידה של כ-57% בהשוואה לרבעון אשתקד. יתר ההזמנות הן מיעדים במזרח כגון הונג קונג, טורקיה ואמסטרדם.

 

אירית קריאף, יו״ר ומנכ״לית GCX, ציינה היום כי ״הרבעון האחרון התאפיין בפעילות ערה של חברת אמזון שיצאה במבצעים שעוררו את הרכישות מחו״ל ואף יצרו אתגר לרגולציה הישראלית״. לדבריה, ״היום כבר ברור לחלוטין ששנת 2018 צפויה להיות שנת שיא, שלישית ברציפות, בהיקף הרכישות בסחר אונליין של ישראלים מאתרים בינלאומיים, ולהערכתנו צפוי הגידול השנתי להסתכם בכ-30%״.

 

לדברי קריאף, חברת GCX נערכת בימים אלה לתת מענה מהיר למשלוחים הרבים שצפויים להגיע ברבעון הזה לאור חגי הקניות ברשת, המאפיינים את הרבעון האחרון בשנה ובהם, חג הרווקים הסיני, Black Friday ו-Cyber Monday.

 

״לקראת חגי הקניות אנו צופים התעוררות בקניות בזכות מבצעים רבים באתרים בינלאומיים שונים שינסו להקדים את החגיגה״. לדבריה, ״אנו ממליצים לצרכן הישראלי לבחור תמיד באפשרות רכישה DDP, שבה כל המסים בעסקה שולמו מראש, דבר שמקל על הליכי היבוא האישי, שחרור החבילה מהמכס והגעתה ללקוח במהירות וללא עיכובים מיותרים״.