הסכם קיבוצי חדש ב-UTi

הסכם קיבוצי חדש, ראשון מסוגו מבין חברות השילוח, מסדיר את זכויות העובדים ומבטיח שקט תעשייתי לתקופה של חמש שנים. מנכ״לית UTi סיגל מנהיים-קצוביץ: "יש הנהלה שמתווה את הדרך והעובדים צריכים להתיישר לפיה, כל עוד אין פגיעה בזכויות העובדים"


14:33 ,22.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

הנהלת חברת UTi, ועד העובדים וההסתדרות חתמו היום (ב') על הסכם קיבוצי חדש, הכולל בתוכו סעיפים רבים שישפרו את תנאי העסקה של עובדי החברה מחד, ומאידך יבטיחו שקט תעשייתי לתקופה של חמש שנים.

 

כאמור, ההסכם, שהושג לאחר משא ומתן מורכב, יהיה בתוקף לתקופה של חמש שנים, במסגרתו התחייבו הצדדים לשמור על שקט תעשייתי מלא בכול הנושאים המוסדרים בהסכם.

 

במסגרת ההסכם יהיו זכאים עובדי החברה לתנאים משופרים במספר נושאים, ביניהם בקרן ההשתלמות. אחד מסעיפי ההסכם קובע באופן גורף, כי כל עובדי החברה הקבועים יהיו זכאים במיידי להגדלת הפרשת המעסיק לקרן השתלמות לשיעור של 7.5%.

 

בנוסף, בכל אחת משנות ההסכם יועמד התקציב לתוספות שכר. וכן, רוב עובדי החברה הקבועים יהיו זכאים להגדלת מכסת ימי ההבראה המשולמת להם. בנוסף הסדיר ההסכם הקיבוצי הסדרי פרישה מיטיבים, ושורה של הטבות לעובדים.

 

ככל הידוע, חברת UTi הינה חלוצה בתחום והיא חברת השילוח הראשונה בישראל שחתמה על הסכם קיבוצי עם העובדים, בשיתוף ההסתדרות.

 

רמי רחפור, מ"מ יו"ר הסתדרות המעו"ף במרחב תל אביב-יפו, בירך את העובדים בטקס החתימה על ההסכם ואמר: "אני נהנה מאוד לעבוד עם סיגל. הנוכחות והעשייה שלך ב-UTi היא מבורכת ומביאה לשקט תעשייתי. אני לא אומר את זה סתם כמס שפתיים. מעולם לא היה פה מערכת יחסי עבודה שקטים כמו שאת הכנסת במהלך המשא ומתן.

 

"זה הסכם קיבוצי שהוא חגיגה לעובדים ולחברה ומשרה שקט תעשייתי לשנים רבות. מחיל אל חיל נלך. כולם ייהנו מזה. אני מאחל לחברה שתמשיך ותפרח.

 

"בהזדמנות זו מגיעה תודה גם להנהלת UTi בראשות סיגל מנהיים-קצוביץ על התנהלות הוגנת לקידום ההסכם. זהו הסכם טוב המגלם ערכים של רווחה, בטחון תעסוקתי וצמצום פערים”, שיבח.

 

יו"ר ועד עובדי UTi הרצל אדלן: "אני רואה בהסכם הזה שותפות בין הנהלה לבין ועד העובדים. המעורבות האישית של סיגל תרמה הרבה לשקט. צריך להבין דבר אחד – ההסכם הזה הוא ארוך טווח. הוא טוב לחברה, הוא טוב לעובדים.

 

"מפה אנחנו הולכים לדרך חדשה. יש פה שינוי גישה ושאף אחד לא ישכח שמדובר בחברה בינלאומית. אני גאה להיות עובד UTi. אני אומר לחברי בוועד, אל תסתכלו רק על הפרט, תסתכלו על החברה".

 

"זה בהחלט אירוע מרגש עבורי״, הצהירה מנכ"לית UTi סיגל מנהיים-קצוביץ׳ והוסיפה: ״התפקיד שלי מאחורי הקלעים הוא לראות שאנחנו עומדים מאחורי כל הסטנדרטים ולדאוג גם לטובת העובדים. טבהסכם זה טובת העובדים הושגה״.

 

מנהיים קצוביץ׳ הדגישה את חשיבות ההסכם בכך שאת יומה הראשון בתפקיד כמנכ״לית UTi, ציינה, היא עשתה בפגישה בהסתדרות בהשתתפות ועד העובדים. ”הצלחת UTi חשובה לי לא פחות מההצלחה של כל אחד ואחד מכם. באתי לכאן בכדי להצמיח ולגדול עם החברה. באתי לקלוט עוד עובדים ולהביא עוד עבודה. וכבר מרגישים את זה והפנים שלנו לצמיחה.

 

"ההסכם הזה לא היה פשוט והישגים של העובדים הם רבים מאוד. אותי זה משמח, כי לעובדים יהיה טוב. ואם לעובדים יהיה טוב - הלקוחות ירגישו את זה. ועובדים שטוב להם והם מרוצים, זה נכס לחברה.

 

"מה שהכי חשוב לי להגיד זה שהצלחת המשא ומתן וההסכם נבעה משיתוף פעולה שמבוסס על ההבנה הכי חשובה בין הנהלה לוועד העובדים. תפקיד של ועד עובדים הוא לדאוג לזכויות העובדים וכך הרצל עושה יומיום. והתפקיד של ההנהלה הוא לנהל את החברה. ברגע שיש ועד והסתדרות והנהלה שיודעים להבחין בין שני הדברים האלה, הדרך להצלחה פתוחה. האתגרים בניהול חברה כזו הם רבים וגדולים, ובל נשכח שאנחנו בשוק תחרותי, בו אף אחד לא מאוגד.

 

"עובדים מאוגדים יכולים להיות נכס לחברה, כי הם מרגישים ביטחון תעסוקתי, והם מרגישים שלהנהלה אכפת מהם. וזו המטרה של ההנהלה שלנו –  לקחת כל מה שיש בחברה הזו, ששונה מהמתחרים שלנו, ולהפוך אותו לנכס, שיביא לעוד לקוחות ולעוד תוצאות.

 

"עשינו בהסכם הרבה צעדים מטיבים עם העובדים. אני שמחה על כך. יש הנהלה שמתווה את הדרך והעובדים צריכים להתיישר לפיה, כל עוד אין פגיעה בזכות העובדים. זה מה שחשוב. כך הגענו להסכם הזה, שהוא טוב לעובדים.

 

"ברצוני להודות לאיריס הראל סמנכ"לית משאבי האנוש ולהרצל אדלן יו"ר ועד העובדים, שהובילו את המו"מ הארוך והמאתגר שהוביל לתוצאה מוצלחת של הסכם מיטיב וארוך טווח".