הסחר הישראלי לאן

במסגרת כנס יבוא יצוא, עמילות מכס ושילוח נדונה מערכת שער עולמי, התפתחויות בהסכמי הסחר, מוקשים ביישומם והאתגרים העומדים בפני המכס


00:00 ,12.06.2013 מאת: מערכת פורט2פורט

משתתפים רבים מגופים וחברות העוסקים בתחומי היבוא והיצוא, עמילות המכס והשילוח הבינלאומי השתתפו בכנס יבוא, יצוא, מכס ושילוח בינלאומי שקיימו איגוד לשכות המסחר, ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים ומשרד עורכי הדין גרוסמן, זינגר גלעד ושות'.

במסגרת הכנס הציג יו"ר ארגון הגג של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים וסגן נשיא איגוד לשכות המסחר אמיר שני את מערכת שער עולמי של המכס, שהיא מערכת ממוחשבת שתשדרג את מכלול הסחר של ישראל.

מנהל תחום יצוא וכללי מקור במינהל המכס מהנדס דוד חורי סקר את ההתפתחויות האחרונות בתחום הסכמי הסחר של ישראל, את הבעייתיות בהנפקת תעודות מקור מארצות הברית ואת השאיפה לעבור לתעודות מקור מקוונות במקום תעודת מקור פיזיות. המעבר לתעודות מקור מקוונות יסייע במניעת בעיות טכניות ביחס לאותנטיות ולתקינות של תעודות המקור.

עו"ד חיה זינגר ממשרד גרוסמן, זינגר גלעד ושות', הציגה "מוקשים" ו"תאונות" ביישום הסכמי הסחר של ישראל. היא ציינה את חשיבות ההקפדה על הפרוצדורה הנדרשת בקשר לתעודות העדפה, הציגה המלצות מעשיות ביחס להליך אימות המקור ומהן דרכי הפעולה וההתמודדות המומלצות כשנפסלת תעודת מקור ומתקבלת הודעת גירעון.

עו"ד שמואל גרוסמן סקר את ההיבטים המעשיים והמשפטיים של מסירת מטען ללא שטרי מטען מקוריים וכיצד נמנעים מחשיפה מסוכנת מול גורמים העלולים להיפגע עקב מסירת המטען ללא הצגת שטר המטען המקורי.

מנהל מכס נתב"ג רפי גבאי דיבר על האתגרים העומדים בפני בית המכס, בהיותו היחיד המטפל בטובין המיובאים לישראל בדרך האוויר, שביחס אליהם קיים ליבואן אינטרס מובהק לשחרורם המהיר לידיו. גבאי הציג טכנולוגיות מתוחכמות שבית המכס עושה בהן שימוש לגילוי הברחות והביא בפני המשתתפים דוגמאות לתפיסות של טובין שהוברחו על גופם ובחפציהם של נוסעים הנכנסים לישראל בנתב"ג. הוא ציין את השלמת הרגולציה הנדרשת להקמת והפעלת מסופים חיצוניים.