נדחה מועד הפעלת מערכת מיטב/מסלול ל-15 ליוני

מנכ"ל מכון התקנים, דני גולדשטיין, נענה לבקשת אמיר שני לדחות את כניסתה לתוקף של המערכת, עקב בעיות תפעוליות שהתגלו בה ובשל הלחץ והיקפי העבודה לפני חג הפסח שמנעו הכשרת עובדים לקראת ההטמעה


00:00 ,28.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

בהמשך לפנייתו של אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים, למנכ"ל מכון התקנים, דני גולדשטיין, בבקשה לדחות את מועד הפעלת מערכת מיטב/מסלול, נענה גולדשטיין לבקשה ודחה את מועד ההפעלה ל-15 ביוני.

נזכיר כי, במכתב ששלח שני לגולדשטיין לפני חג הפסח, הוא ציין כי, עקב דיונים שקיים עם חברי ארגון התאגידים של סוכני המכס הועלו בעיות תפעוליות שמקשות על העמידה בלוח הזמנים של הטמעת המערכת. כמו כן, הלחץ והיקפי העבודה הגבוהים לקראת חג הפסח מנעו מחברים בארגון לקיים הדרכות פנימיות בקרב העובדים ולהכשירם לקראת הטמעת המערכת החדשה.

נציין כי, הפעלת המערכת יועד ל-1 במאי. בפנייתו ביקש שני לדחות את כניסתה לפעולה של המערכת ל-1 ביוני. כאמור, גולדשטיין החליט לדחות את כניסת המערכת לתוקף ל-15 ביוני בסופו של דבר.

בהודעה שהוציא שני לחברי ארגון התאגידים הוא מציין כי, "נוכח היענות מכון התקנים לבקשת הדחייה, עומד לרשותנו זמן סביר להתארגנות ועל החברים מוטלת החובה לנקוט בכל האמצעים על מנת להכין את המערכות הדרושות לעבודה ממוחשבת מול המכון".

נזכיר כי, המערכת מיטב/מסלול מקשרת בין סוכני המכס למכון התקנים והיא נועדה לייעל את תהליכי העבודה בין הגופים, בכך שהתקשורת ביניהם תיעשה בדרך מחשובית בלבד. בהמשך, תקושר מערכת מיטב/מסלול למערכת דור חדש שמפתח המכס.