עומאן: הכנות אחרונות לקראת עבודות חיבור הרכבת לאמירויות

הפרויקט יכלול תחנות נוסעים בסחאר, עומאן, ובאל עין, האמירויות, ותחנות מטען בסחאר, בוראימי ואל עין. הפרויקט צפוי להשיג חיסכון של עד 40% בעלויות ההובלה, בנוסף לחיסכון בזמן נסיעה של עד 80% בהובלת סחורות בין סחאר לאבו דאבי לעומת הובלה ימית


10:38 ,06.05.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

סולטנות עומאן החלה בהכנות אחרונות להשקת פרויקט הרכבת בינה לבין האיחוד האמירויות. עבדול רחמן בן סאלם אל חאתמי, מנכ״ל Asyad Group העומאנית, אישר כי התכנון ההנדסי של הפרויקט מסתמך על פתרונות חדשניים להתמודדות עם תנאי השטח והאקלים, לרבות הקמת שתי מנהרות באורך של 2.5 קילומטרים ו-36 גשרים בגובה של עד 34 מטר.

 

אל-חאתמי הסביר כי הפרויקט יכלול תחנות נוסעים בסחאר, עומאן, ובאל עין, האמירויות, ותחנות מטען בסחאר, בוראימי ואל עין. כל אלה יקצרו משמעותית את זמני הנסיעה כאשר משך הנסיעה של כל רכבת צפוי לקחת כ-100 דקות להגיע מסחאר לאבו דאבי, ו-47 דקות להגיע מסחאר לאל עין.

 

אל-חאתמי הצביע על היתרונות הכלכליים הצפויים של הפרויקט, ובכלל זה שנסיעה אחת ברכבת משא יכולה לשנע יותר מ-25,000 טון של מטען כללי, תוך הפחתת פליטת הפחמן פי 10 בהשוואה לכלי תחבורה אחרים. הפרויקט צפוי להשיג חיסכון של עד 40% בעלויות ההובלה, בנוסף לחיסכון בזמן נסיעה של עד 80% בהובלת סחורות בין סחאר לאבו דאבי לעומת הובלה ימית ועד 50% בהשוואה להובלה באמצעות משאיות.