אמיר שני: לדחות הטמעת מערכת מיטב/ מסלול ליולי

המערכת הממוחשבת החדשה של מכון התקנים נועדה לייעל את העבודה מול סוכני המכס. במכתב למנכ"ל המכון דני גולדשטיין, מציין שני, כי סוכני המכס עוד לא מוכנים להטמעת המערכת המתוכננת ל-1 במאי בשל בעיות תפעוליות שהתגלו בה


00:00 ,17.04.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

במכתב למנכ"ל מכון התקנים, דני גולדשטיין, מציין אמיר שני, יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחיםהבינלאומיים כי, הערכות קהיליית סוכני לקראת כניסתה הצפויה של מערכת מיטב/ מסלול ב-1 למאי, טרם הושלמה, בעיקר נוכח הזמן הקצר אשר עמד לרשותנו לביצוע ההכנות.

המערכת החדשה שמקשרת בין סוכני המכס למכון התקנים נועדה בכדי לייעל את תהליכי העבודה בין הגופים, בכך שהתקשורת ביניהם תיעשה בדרך מחשובית בלבד. בהמשך, תקושר מערכת מיטב/מסלול למערכת דור חדש שמפתח המכס. לדברי שני, בדיונים שקיימו חברי ארגון התאגידים של סוכני המכס, הועלו בעיות תפעוליות "אשר יקשו על עמידה בלוחות הזמנים שנקבעו" כלשון המכתב, ועל כן, לטענתו, סוכני המכס עדיין לא מוכנים להטמעת המערכת החדשה.

אחת הבעיות שהעלה שני במכתב היא כי "ההצטיידות בכרטיסים "חכמים" טרם הושלמה". כמו כן, איסוף ייפויי הכוח מהיבואנים טרם הושלם ומספר רב של יבואנים טרם חתמו על הטפסים הנדרשים. "גם אם יושלם איסוף הטפסים והעברתם למכון" מציין שני, "לא ניתן יהיה להקלידם בזמן עקב יציאת עובדי המכון לחופשה בת שבוע. אנו מניחים כי היקף ההקלדות יהיה רב ועובדי המכון לא יצליחו לעמוד בלו"ז שנקבע".

עוד מדגיש שני כי חברות רבות נסגרות או עובדות בהיקף מצומצם בתקופת חג הפסח "ולכן עם חזרה לעבודה מלאה תהיה כמות הטפסים רבה ועובדי המכון יתקשו לעמוד בלו"ז ויאטו את קצב פעילות המערכת באופן דרסטי אשר יפגע בעיקר במהימנות חברי הארגון כלפי הלקוחות".

הלחץ והיקפי העבודה הגבוהים לקראת חג הפסח מנעו עוד מחברים בארגון לקיים הדרכות פנימיות בקרב העובדים ולהכשירם לקראת הטמעת המערכת החדשה, מוסיף שני במכתב.  

שני ציין עוד כי "במהלך ההכנות, צפו ועלו מספר בעיות בעבודה המשולבת מול מערכת המכס. הסתבר כי כלל לא קיימת סינכרוניזציה בין מערכות המכס לבין זו של מכון התקנים. היעדר תאימות מחשובית יצרה בעיה טכנית אותה לקח על עצמו המכס לפתור, אולם נוכח העובדה שגם עובדי המכס יוצאים לחופשת הפסח, לא ניתן יהיה לקבל פתרון בימי העבודה שנותרו בין סוף חול המועד למועד כניסת המערכת לעבודה".

"בדיעבד מסתבר כי חישוב פרק הזמן לו אנו זקוקים ארוך מהצפוי ולכן אנו צופים בעיות רבות בכניסה לעבודה ממוחשבת, במועד שנקבע, מול המכון" מסכם את המכתב יו"ר ארגון התאגידים של סוכני המכס והמשלחים הבינלאומיים. שני מבקש מגולדשטיין שישקול את הבעיות שהועלו במכתב ואת דחיית מועד הטמעת המערכת ל-1 ביולי 2011.