בעלי מיכליות הנפט הגדולות – VLCC (כלומר Very Large Crude Carriers) מקבלים עתה תעריפים הגבוהים רק במעט מעלויות התפעול. לצורך השוואה, לפני כשבועיים קיבלו בעלי מכליות הנפט תעריפי הובלה ברמה של 130W ועתה יהיו בעלי מזל לקבל תעריפים ברמה של 60W וגם 55W (המושג W משמעו WORLD SCALE , המהווה אינדקס בינלאומי לרמת תעריפי הובלת נפט במיכליות). זאת ועוד, החברות החוכרות מיכליות המעיטו לאחרונה בביצוע עסקאות, תוך המתנה לירידה נוספת בתעריפים.
גם חברת הייעוץ הבינלאומית DREWRY המתמחה בניתוח מגמות ותהליכים במגזר הספנות העולמי הודיעה כי להערכתה הזמנים היפים של בעלי מיכליות הנפט חלפו וכי תהליך תיקון רמת תעריפי ההובלה החל.
לדעת מומחי החברה הגידול הגלובלי בביקושים לנפט צפוי בעתיד לגדול בשיעור נמוך ואילו כמות ההזמנות לאוניות מיכל גדולה ועלולה,להערכתם, לגרום ליצירת עודף היצע הרבה מעבר לרמת הביקושים.