תיכון ורון: להפסיק את ההאשמות וההתנגחויות ולאחד כוחות להשלמת השינוי המבני

קראו לארגונים המייצגים את לקוחות הנמלים לאחד כוחות יחד עם רשות הנמלים והממשלה להשלמת השינוי המבני בנמלים; עמוס רון: המאמצים להחזיר את מצב הנמלים לתיקונו כבר ניכרים בשטח


00:00 ,19.10.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
קראו לארגונים המייצגים את לקוחות הנמלים לאחד כוחות יחד עם רשות הנמלים והממשלה להשלמת השינוי המבני בנמלים; עמוס רון: המצב בנמלים הוא תוצאה של השביתה הממושכת ביותר בעשור האחרון. המאמצים להחזיר את מצב הנמלים לתיקונו כבר ניכרים בשטח

דן תיכון, יו"ר מועצת רשות הנמלים ועמוס רון, המנכ"ל קראו היום לכל הארגונים המייצגים את לקוחות הנמלים להפסיק את חילופי ההאשמות וההתנגחויות נוכח הנזקים וההשלכות של השביתה בנמלים, וקראו להם לאחד כוחות יחד עם רשות הנמלים והממשלה להשלמת השינוי המבני בנמלים.

תיכון ורון הדגישו כי לדעת כל הגורמים בענף השינוי המבני בנמלים יביא לשיפור מהותי בעבודת הנמלים בעתיד, לטובת לקוחות הנמלים והמשק. ולכן כעת חשובה תמיכתם של כל הארגונים בקידום המשא ומתן ובסיכום המהלך כולו עם העובדים וההסתדרות, בהקדם האפשרי.


רון: המאמצים להחזיר את מצב הנמלים לתיקונו כבר ניכרים בשטח

עמוס רון, מנכ"ל רשות הנמלים, התייחס אתמול להאשמותיו של נשיא לשכת הספנות, נחום גנצרסקי, שהגדיר את המצב בנמלים "כאוטי". רון הגיב ואמר כי בלשכת הספנות שכחו כנראה שהנמלים מצויים בעיצומה של רפורמה דרמטית על כל המשמעויות והקשיים הנגרמים בשל כך, והנהלת הרשות היא ההנהלה הראשונה של גוף ציבורי בישראל אשר תמכה בשינוי מבני שיוביל לפרוקו.

רון אמר כי המצב בנמלים הוא תוצאה של השביתה הממושכת ביותר בעשור האחרון, שביתה שפרצה בשל התנגדות העובדים לשינוי המבני.

בהתייחסו למצב בנמלים אמר רון כי מאמצי הרשות והנהלות הנמלים להחזיר את המצב לתיקונו כבר ניכרים בשטח, למרות ההחרפה ביחסי העבודה בתקופה זו - ונכון להיום ההמתנה התפעולית של אוניות בנמל חיפה היא 4 אוניות בלבד.

לדבריו, התפוקות בשינוע מכולות בנמלים אשר בחודשי השביתה ירדו לשיעור ממוצע של כ- 15 מכולות לשעה בנמל חיפה ו-12 מכולות לשעה בנמל אשדוד, מצויות בעליה מתמדת – ומגיעות בחיפה קרוב לתפוקה הרגילה כ- 22 מכולות לשעה , ובנמל אשדוד כ- 17 מכולות לשעה.

הוא ציין, כמו כן, שמועצת הרשות אישרה תקציבי עתק לפיתוח ורכישת ציוד חדש וכן אישרה קליטת מאות עובדים חדשים לתגבור העבודה בנמלים, תהליך אשר בנמל אשדוד מעוכב ע"י ההסתדרות והוועדים.