שפר תוקף את הנהלת EMTA על רקע החלת היטלי הצפיפות

יו"ר איגוד המשתמשים מוחה במכתבו לפיטר וובר על אופן החישוב של זמני ההמתנה וטוען כי ההליך אינו נעשה על פי ההסכמות בין הארגונים. גד שפר במכתב לעוזני: הצפיפות בנמל חיפה קשה יותר מנמל אשדוד. עוזני בתגובה: אין הצדקה להטלת היטל צפיפות


00:00 ,01.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר איגוד המשתמשים מוחה במכתבו לפיטר וובר על אופן החישוב של זמני ההמתנה וטוען כי ההליך אינו נעשה על פי ההסכמות בין הארגונים. גד שפר במכתב לעוזני: הצפיפות בנמל חיפה קשה יותר מנמל אשדוד. עוזני בתגובה: אין הצדקה להטלת היטל צפיפות
 
גד שפר, יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, פנה היום במכתב לעמוס עוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, בעניין הצפיפות והעיצומים בנמל חיפה ובמכתב נוסף אל מנהל קונפרנס EMTA צפון-מערב אירופה-ישראל בעניין בעיות היטל הצפיפות בנמלים. 
 
"לצערי", כותב שפר לעוזני, מנכ"ל חברת נמל חיפה, "אנו עומדים בפני מצב מתמשך של צפיפות ועומס בלתי נסבל ברציפי נמל חיפה, ואליו מתווספים מדי פעם גם עיצומים ושיבושי עבודה שונים של העובדים".
 
שפר מציין בפני עוזני כי כרגע יש מצב מתמשך של צפיפות בנמל. "אוניות גדולות וקטנות ממתינות פרקי זמן בלתי סבירים לכניסה לנמל". בשל המצב, כותב שפר, מאיימות חברות הספנות להטיל היטל צפיפות, והפעם היטל הצפיפות בחיפה יהיה גבוה פי שלושה מההיטל בנמל אשדוד. "אנו מנסים למנוע או לצמצם את רוע הגזירה" כותב שפר, "אך אני בספק אם נצליח".
 
שפר טוען בפני עוזני כי העובדות מדברות בעד עצמן וכי מצב הצפיפות בנמל חיפה קשה יותר מבאשדוד. שפר תוהה האם הדבר נובע מחוסר יעילות של נמל חיפה ומעלה שאלה נוספת לגבי הגבלת כמות מכולות השטעון בנמל. לדבריו, הושג סיכום עם הנהלת הנמל אך לא ברור אם הנמל עומד בסיכומים שהובטחו למשתמשים.
 
"בעלי המטענים בישראל משלמים עשרות מיליוני דולרים בשנה כנזקי הצפיפות ויש לעשות הכל כדי למנוע זאת" מסיים שפר את מכתבו לעמוס עוזני.
 
יש לציין כי גד שפר העביר בנוסף מכתב לפיטר וובר, מנהל קונפרנס EMAT צפון-מערב אירופה-ישראלבו הוא מוחה על אופן החישוב של שעות ההמתנה של אוניות הקונפרנס.

שפר מציין במכתבו לוובר כי איגוד המשתמשים בהובלה ימית העביר לנציג הקונפרנס בישראל את הנתונים המדויקים בדבר זמני ההמתנה של האוניות מחוץ לנמלי חיפה ואשדוד, וכי נתונים אלו מבוססים על הסכמות בין שני הארגונים לפיהם הנתונים ייאספו על בסיס של שלושה חודשים ולא על בסיס חודשי.
 
לאור נתונים אלה, כותב שפר, איגוד המשתמשים אינו יכול לקבל את ההחלטה החד-צדדית של קונפרנס EMTA בדבר הטלת היטלי צפיפות בנמלים. סכום ההיטל, כותב שפר, אינו מוסבר כראוי וההליך כולו אינו נעשה לפי ההסכם בין שני הארגונים ועל כן הוא בלתי קביל.
 
שפר מוסיף וכותב לוובר כי בעקבות בדיקת שעשה האיגוד עם נמל חיפה ואשדוד יש להימנע נכון לעכשיו מהטלת היטלי צפיפות בנמלים. 
 
עמוס עוזני מסר בתגובה: "טרם קיבלתי את המכתב. נראה לי תמוה שהמכתב מוען אלי אך הגיע קודם כל לתקשורת. הדבר מוכיח חוסר רצינות, חוסר מקצועיות ושאיפה ליצור כותרת קודם החתירה לטיפול ענייני ומקצועי.
 
"אין הצדקה להטלת היטל צפיפות. צריך לקחת בחשבון שבחודשיים האחרונים בשל מזג אוויר סוער לא ניתן היה לעבוד חמישה ימים במצטבר. בעיות של מזג אוויר לא ניתן לפתור באמצעות היטל צפיפות ולפיכך אין הצדקה להטילו".