שפר לשר מופז ולעופר עיני: פעלו למניעת השבתת נמל חיפה

איגוד המשתמשים בהובלה ימית: העילות לסכסוך אינן עולות בקנה אחד עם הסכמי הרפורמה בנמלים. גד שפר כתב לשניים: "אנו יודעים היטב כי שביתה נוספת בנמלים פירושה קטסטרופה אמיתית"


00:00 ,27.11.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

איגוד המשתמשים בהובלה ימית: העילות לסכסוך אינן עולות בקנה אחד עם הסכמי הרפורמה בנמלים. גד שפר כתב לשניים: "אנו יודעים היטב כי שביתה נוספת בנמלים פירושה קטסטרופה אמיתית"
 
בעקבות ההכרזה על סכסוך עבודה בנמל חיפה, העלולה להביא לנקיטת צעדים ארגוניים כבר השבוע, פנה יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית, גד שפר, לשר התחבורה, שאול מופז, וליו"ר ההסתדרות הכללית, עופר עיני, ותבע מהם לעשות הכל כדי למנוע שביתה.
 
כזכור, בחברת נמל חיפה הוכרז סכסוך עבודה אשר אם לא ייפתר עלול להשבית את נמל חיפה ב-29 בנובמבר – יום חמישי הקרוב.
 
בפנייתו אומר שפר כי מהודעת מנהל חברת נמל חיפה עולה כי העילות לסכסוך העבודה אינן עולות בקנה אחד עם הסכמי הרפורמה בנמלים, ולטענת הנהלת חברת נמל חיפה, מטרת השביתה הינה נקמנית כלפי ההנהלה.
 
"אין זה מענייננו לבחון את טענותיו של מנהל חברת הנמל, וגם לא קיבלנו את תגובת ההסתדרות בעניין, אולם אנו יודעים היטב כי שביתה נוספת בנמלים פירושה קטסטרופה אמיתית. כנציג בעלי המטענים: היבואנים, היצואנים ומפעלי התעשייה, אני חרד מהתוצאות ההרסניות של שביתה בנמל חיפה, שכבר היום נמצא במצב של צפיפות מתמשכת ועיכובים כרוניים בכניסת אניות ובפריקת וטעינת מטענים. המשמעות של שביתה מבחינת המשתמשים בהובלה הימית היא הוצאות נוספות על הובלה מנמלים אחרים, על המתנה בנמלים ותשלום היטלי צפיפות גבוהים ועל אי עמידה בחוזים בארץ ובחו"ל, וכמובן נזק תדמיתי וכספי לסחר החוץ של מדינת ישראל", כותב שפר, ומזהיר כי לאור הגידול המתמיד והעקבי בכמות המטענים המגיעים לישראל, נמל אשדוד לא יצליח לעמוד בעומס שיוטל עליו עקב השבתת נמל חיפה.
 
עוד אומר יו"ר איגוד המשתמשים בהובלה ימית כי ההסתדרות הייתה שותף מלא להסכמים שאפשרו את הרפורמה בנמלים, וציין כי המדינה, חברות הספנות והמשתמשים בהובלה ימית היו שותפים לאותם הסכמים, שבהם קיבלו העובדים תשלומים גבוהים, כדי שיובטח השקט התעשייתי שיאפשר לסחר החוץ של ישראל להתנהל כמו במדינה מתוקנת: "אנו דורשים ליישם לאלתר את ההסכמים שעליהם חתמה ההסתדרות ולהפסיק לתמוך בשביתות הפוגעות בכל המשק, כולל בעובדים במגזר הספנות ובעובדי המפעלים שיינזקו מהעיצומים. לא נוכל להשלים עם שביתות חוזרות ונשנות בנמלים".

טרם נתקבלה תגובת משרד התחבורה וההסתדרות.